Thursday 3 May 2012

Tak jadi mc

Nak dijadikan cerita semlm kat sek, saya tiba2 sakit tekak dan selsema... Peritnya tekak tuhan je tahu.. Air dari hidung ni keluar mcm air terjun.. Tak berhenti.. Ala tak selesa sgt terutama time mengajar...

Balik semlm terus telan ubat selsema.. Biasa lepas solat isyak terus masuk dapur utk msk mknan mlm.. Plan nak bt mee goreng udang coz dah beli mee kuning ngan cikgu sek.. Mee kuning dia sedap sbb tak campur bhn pengawet..Dia bt sendiri.. Tp dia bukan jual mee kuning.. Saya yg pesan baru dia buat...Tu yg beli. Teringat plak sofia suka mkn...

Disebabkan bdn dah mula rasa tak sedap n sakit tekak yang amat, saya cancel nak msk.. Suami pun ckp kalau tak larat tak pyh masak la.. Nant dia p beli mee celup kegemaran saya kat kedai depan perumahan saya ni... Suami dah bg lampu hijau so apa lagi.. Nak la bang... Haha...

Lepas mkn saya terus tdo .. Suami la duk jg ank2.. Sib baik ikhlas tdo je semlm...tahu kot mama dia tak sihat...mlm pun tdo lena je sebelah saya..sofia tak ada masalah... Ngantuk tdo la dia..

Bgn subuh still rasa tak larat sgt2.. Lepas solat subuh telan lagi ubat selsema lagi sebiji.. Bgtau suami rasa mcm nak mc.. Dia kata rest je la kalu tak sihat.. Hantar ank2 kat pengasuh n p kilinik ambik mc.. Saya erm je.. Mmg tak larat sgt2.. P hantar suami depan pintu pun tanpa senyum pun.. Huhu...

Suami p keje je, saya naik atas smbg tdo.. Ikhlas n sofia pun lena sama.. Sedar2 dah pukul 10... Tiba2 rasa ncm ok ckit... Semangat plak nak p sek...ada masa sejam lagi nak bersiap..antara dua, nk mc ke tak ni.. Last2 bt keputusan p je la keje...bingkas bgn ambik pump.. Pump susu utk hantar umah pengasuh.. Mandikan ikhlas n sofia.. Kemas dapur n ruang tamu.. Mesin baju n rendam baju ank2,buang sampah, siapkan baju ank2 dlm beg.. Fuh sejam saya bt semua tu... Alhamdullilah ikhlas leh main elok kat bwh...kul 11 saya plak yg bersiap... Akhirnya tak jadi saya mc dan yg penting saya p sek, umah saya bersih dan kemas walaupun masa teramat suntuk.... Cuma satu je terkilan, tak dpt suapkan sofia nasi.. Takut dia lapar, saya bekalkan pai kek utk alas perut sementara tunggu pengasuh bagi mkn... Sori ye syg... Mama tak sempat sgt2 nk masak... So masih lagi kekal bekerja thn ni tanpa sebarang mc lagi... Hikhik...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...