Thursday 24 March 2011

Kenapa Ada Manusia Begini???

Coretan ini aku tulis sebagai luhan rasa hati....Hanya sekadar luahan utk tenangkan hati..Tak ada tempat nk luahkan....Mayb cara ni leh kurangkan rasa sedih....Hari ni sofia meragam dr dia bgn pagi lagi...Ntah apa dia nk aku pun tak tahu..Bagi ni tak kene..Bagi itu tak kene...Lepas tu menagis smp muntah2..Dia mmg tak tak pernah mcm ni kecuali time dia tak sihat...aku rasa bdn tak demam...perut tak kembung....punya la melayan dia smp aku lambat masuk kerje....

Mula2 rasa nk ambik crk je tp mengenangkan crk diperuntukkan 7 hari ..terus tak jadi..simpan time emergency la..dah guna sehari thn ni..Sofia plak ada asma....cuti simpan utk dia je....Sewaktu aku hantar sofia ke rumah pengasuh dia nampak suka bila nampak kwn2..tp aku pesan kalau sofia muntah2 byk kali terus tel aku..Aku bukan apa fobia ngan muntah2 ni..time umur sofia cukup 1 tahun dia pernah warded 3 hari sebab cirit birit n muntah..lembik ank manja mama time tu.....

tengah aku bz2 print analisis ujian setara 1..tiba 2 tel aku berdering..time tu mmg dah terbayang ni mest dr pengasuh sofia..tepat tekaan aku..."Sofia muntah2..bdn panas"..kata pengasuh sofia..aku dengar suara sofia menangis...kalau anda di tempat aku..apa perasaan bila dengar ank menangis di rumah pengasuh.tambah2 tahu dia muntah dan demam???Menipu kalau aku katakan ibu2 semua tak risau...aku terus bertindak cepat..mintak kebenaran keluar..dlmhati kalau tak bg pun akukuar je..ank aku aset dunia akhirat aku..tak ada ganti..tiba2 bos kata awak kene cr org relif kelas awak yg 3 masa direct ni..kalau saya bt relif nant org marah lagi pun takut cikgu2 tak baca? aku tergamam..aku kekene cr org gant? apa guna jadi bos? dia tak tahu ke emergency ni.....rasa nk meletupje aku time tu..dia siap kata pjumpa org2 ni..dialeh tolong kot....aku mengangguk je sebab fikiran aku dah kusut..kat mata terbayangkan muka ank yg sakit.....aduh...........

Dengan bodohnyer aku p jumpa nama cikgu yg dia kata leh reliefkan kelas dengan harapan leh menolong tp hampa je..semua bt alasan dah byk masa...inikah kwn..ada kwn yg nk menolong tp masalahnyer dia dah 5 dan 6 masa..kesian plak...Sayu plak rasa hati....padahal aku selalu gak tolong2 diaorg..Ntah la...Last2 aku kuar tanpa sebarang keputusan...Aku msg pada bos yg tak bt kerje tu n kata aku tak dpt cr org relief..lantak la....bukan tugas aku gak....

Mayb bukan masa korang...bila korang kat tempat aku baru korang rasa....pengajaran pada diri sendiri..buat baik berpada pada la....kwn yg hanya nk guna khidmat kita je tak payah la baik sgt..kwn ni ramai....tp yg betul ikhlas susah.......ingat la...........apapun aku maafkan la korang.....malasnk simpan lama2...nant gastrik je...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...