Tuesday 22 March 2011

SUSU DUGRO DUMEX OR NESPRAY YG PALING JIMAT?

Entry kali ni nak citer pasal susu sofia....Mengenangkan ceteknyer pengetahuan menjadi ibu sewaktu melahirkan sofia aku menyesal sampai skarang kerana hanya dapat menyusukan sofia ngan susu aku hanya selama 8 bulan...Selalu pk sofia tak cukup susu..susu aku sedikit...menyesalnyer :-(....Tp apa nak bt..nasi dah jadi bubur....Aku bertekad adik2 sofia akan aku susukan secara eksklusif..InsyaAllah..suami pun amat menyokong...moga Allah makbulkan doa kami...


baca ini ibu2...

Tiap2 bulan masuk gaji je...perkara paling utama disediakan tak lebih dan tak kurang adalah susu dan pampers sofia....Aku dan suami jenis shopping utk sebulan.. brg2 kering untuk dapur dan brg2keperluan sofia....Mak kata cara ni lagi jimat..Betul kata mak...Kalau hujung2 bulan yang dah mula kering, aku dan suami takpernah susah hati sebab pampers dan susu utk anak kesayangan dah cukup....Bila jadi ibubapa ni, keperluan ank paling utama..

6 bulan pertama umur sofia, aku dah mula campurkan susu fomula..Biasa digunakan dirumah pengasuh sahaja....Time tu aku bagi susu snow  dan kadang2 babelac...Mak mertua aku kata bagi la susu mahal ckit utk pembesaran dia....Tp snow dan babelac tak ada la mahal sangat berbanding susu dipasaran yang ada sampai ratus2 satu tin...Sofia dari kecik mmg takada masalah langsung dengan susu formula..bagila susu apapun semua boleh..Masalah berak mmg tak pernah....Senang sungguh dia bab2 susu ni..Jadi aku dan suami mmg tak ada masalah langsung bab2 beli susu fomula...

Skarang sofia dah 2 tahun lebih..Dah besar ni aku bagi susu dugro dumex je kat sofia....Harga murah berbanding susu2 lain....Kandungan nutrisi pun takjauh beza ngan susu lain yang seangkatan harga ngan dugro ni...Kebayakannyer mengandungi DHA, AA dan SA...untuk pembesaran dan perkembangan....Kalaubeza pun dari vitamin2..ada susu yg terlebih ini dan adayg terkurang ini...Kesimpulannyer lebih kurang ajer...Sebab tu aku bg sofia NatureCare Colostrum DHA chews(produk tupperware)sebagai tambahan...Colostrum ni biasa mudah didapati melalui susu ibu(untung ibu2 yg breastfeeding terus dapat bagi colostrum pada anak)..Baik sgt produk ni..Sofia dah susah nk kene jangkitan selsema dan batuk..Kalau tak percaya leh cuba..Bagi aku Alhamdullilah sofia berkembang dengan cergas dan cerdas..




Family planing kami sudah sampai ke penghujung ni...hehe..so masanyer nak mengambil langkah berjimat cermat....Kebiasaannyer kami belikan 6 pek dugro setiap bulan....harga satu pek rm22 lebih satu pek..time promosi aku leh dapat rm 20 satu pek...1pek=900g...6 pek=rm120...penggunaan dugro 6 sudu  untuk 6oz susu...Baru2 ni balik kg abang aku bgtau susu nespray lagi jimat,.harga m24 lebih satu pek..time promosileh dapat rm19...1pek=1kg..penggunaan nespray 3sudu untuk 6oz...so aku hanya memerlukan 3pek susu nespray setiap bulan 3pek=rm57...banyakkan leh jimat..kandungan nutrisi sama ngan dugro...colostrum tambahan still aku bagi..so mana lagi jimat???????terpulang pada ibu2..masing2 ada pendapat tersendiri mengenai susu ini...Bg aku dan suami nespray + colostrum chews+ kismis sudah cukup untuk sofia....apa yg penting brest feeding is the best..the best is breast feeding..mcm slogan MRSM plak..hehehe....



20 comments:

  1. Hiii.. Sy ada stock susu dumex dugro murah.. Bolem pm sy 0177031079

    ReplyDelete
  2. slogan mrsm best among the best lah kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo ek..hehe. .dah hampir 12 thn tinggalkan mrsm..ingat2 lupa ler..

      Delete
  3. salam...saya nak order susu dumex for langkah 123....klu ada email or call saya...rocketmalaya@gmail.com call 0125409660

    ReplyDelete
  4. saya mencari susu dumex bebelac tahap 1 dan pampers pet pet saiz nb..boleh wasap sy 0199426177

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...