Monday 30 July 2012

Hiasan rumah lagi

Semlm p nilai.. P beli karpet, jam and tirai dapur.. Dari sudut harga, mmg kene pandai kurang.. Jgn main byr je kat nilai ni.. Boleh dpt separuh lagi harga dari harga yg dia letak.. Malas nk update pjg lebar.. Letak je gambar dulu.. Nant dia siap kemas betul2 dan pasang tirai dapur, saya cerita k...

update 31 Julai 2012
rajin plak lepas subuh nak update ckit entry ni.. actually saya bukak lap top pagi2 ni coz nak print jadual pengawasan guru...biasa la tugas setiausaha peperiksaan kan...jawatan paling tak best di pandangan saya..tak tahu la kot2 ada yg suka jawatan ni...kalau ada yg nak contact la saya..email pun boleh..hikhik....eh..melalut giler..sambung citer k..disebabkan ink printer tiba2 habis, saya pun online la..alang2 mata tak mengantuk lagi...jap lg semestinya tidur k..kul 8 bgn nak kemas rumah and masak sebelum work.....

so saya nk update apa ye....semlm letak picture apa yg saya ubah kan...ni nak letak gambar sebelum diubah... rajin bebenor kalau bab hias2 bertemakan suka hati saya ni... so komen ler ckit ye...bt cadangan lagi dialu kan...hikhik

sebelum

selepas :yang lain semua sama..cuma karpet je beza..karpet ni saya beli rm100 shj..hikhik...org kedai bagi harga rm170..kurang2 dapat ler seratus....ok ler..
*
*
*
sebelum





selepas:perbezaan nya karpet dari sofa, saya alih ke meja mkn ni...penambahan pada dinding ruang mkn... saya letak jam diatas cermin tu..nampak ceria ckit kot..huhu..jam tu saya beli dgn harga rm90...harga asal sebelum proses kurang ialah kurang seringgit seratus..huhu..tp kedai yang jual jam ni adalah antara kedai paberet saya if ke nilai..byk jual hiasan yg cantik2 dan unik..kedai lain susah nakjmpa..tp nama kedai dia saya lupa la...abaikan tudung salji and bekas tupperwareatas meja...haha..hidangan berbuka tadi..hikhik...
*
*
*
Sebelum: ruang ni yang paling pening nak kasi cantik..

selepas: saya letak  karpet..tukar ckit..sebelum ni letak tikar...ntah la  nampak ceria ke tak dari dulu...saya rasa ok ckit kot..tp part buai n kipas tu tak dpt nk alih lagi....ikhlas still tdo buai..tak pela..mama sayang ank lagi dr rumah..hehe...hasben kata nant raya alih masuk dlm bilik bwh...tp tula..risau kot2 kita kat atas tak dengar ankmenangis dlm buai if letak kat bilik bwh..sementara boleh kot..past raya pasang balik..hahaha
*
*
*
ruang ni tak berubah apa2
*
*
*
pandangan dr dry kitchen

29 comments:

  1. pandainya hias rumah.. rumah kite xde sopa mopa lg..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pandai sgt pun..main suka2 hati...asal sedap di mata kita yg memandang..slow2 la...ni pun sofa lama je...dah lusuh pun kaler..hehehe

      Delete
  2. saya baru jumpa blog ni... then baru perasaan idea gantung buai lekat di dinding camtu, instead of letak buai besi yg besar tu kan... kreatif u 'all, u pakai apa yek untuk lekat buaai tuh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segan nak ckp...sebenarnyer kitaorg guna stand letak microwave.....beli kat ikea...hehe

      Delete
  3. Cantiknya rumah. Geram tengok. Ayu pun dok semangat hias rumah ni. Wp rumah sewa tetap nak cantik jugak :)

    ReplyDelete
  4. Pakar juga Puan hias rumah tanpa perlu guna designer.hehehe.
    Good job Puan.
    Bila2 senang bolehlah layari blog saya ni.
    www.vitamin4mama.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Blog Berita Hari ini ^_^

    http://saranaberita77.blogspot.com/2015/06/ratusan-perempuan-melakukan-foto.html
    http://tiffanychai05.blogspot.com/2015/06/agen-poker-fans-fanatik-neymar-dari.html

    ReplyDelete
  6. Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Hias Bilik Si Manja

    ReplyDelete
  7. Assalam tuan/puan. Sila hubungi sy sekiranya memerlukan tukang renovat rumah dan pejabat.jenis pekerjaan sy memasang tile,plaster siling,wayaring,plumbing,sambung rumah,buat porch,grill dn owning,waterprofing,lantai vinyl dan wallpaper,landskap dan air terjun. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,semenyih,ampang,bndr sri putra,dan nilai.hubungi no sy 0192945175 or wssp sy 01129110298 (amir)

    ReplyDelete
  8. Assalam tuan/puan. Sila hubungi sy sekiranya memerlukan tukang renovat rumah dan pejabat.jenis pekerjaan sy memasang tile,plaster siling,wayaring,plumbing,sambung rumah,buat porch,grill dn owning,waterprofing,lantai vinyl dan wallpaper,landskap dan air terjun. Terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,cheras,puchong,semenyih,ampang,bndr sri putra,dan nilai.hubungi no sy 0192945175 or wssp sy 01129110298 (amir)

    ReplyDelete
  9. Salam.mana nak dapat buai lekat didinding tu

    ReplyDelete
  10. tr baik dan simple jer rumah tp cntik sis...kat umah dah ade ke pasang cuckoo kak?kalau belum sy bole bantu..hehe..nak pasang yg king top tu penapis air tu bole sgt...sy uruskan pemasangan seluruh malaysia ...sabah srwak pun bole sbb order online je..dlm 48 jam ready dh utk staff dtg pasang.... dptla akak minum air bersih dan sejukk...
    Bila2 senang bolehlah layari fb sy https://www.facebook.com/pg/sue01116930576/posts/?ref=page_internal


    semua promo cuckoo ade dlm tu...dan skrg cuckoo jugak offer sanitasi service tauu...boleh wsp sy 011-16930576..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...