Friday 29 July 2011

rumah baru

gambar terbaru

Dah lama tak cerita2 pasal umah ni.....sebulan lepas adala p tengok umah.....95% dah siap...pemaju plak bgtau awal bulan 9 baru boleh masuk....tak sempat la raya ngan umah baru..hehe..berangan je aku dan suami nak beraya di rumah baru..tp tak pe la..kalau raya rumah baru pun tak sempat nak mengemas juga...syiling kapur dan kabinet dapur mesti mkn masa 2 minggu juga...habis2 lepas raya gak leh duduk kan....lambat ckit tak apa..asal semua sempurna kan....

persediaan nak masukumah baru mcm lampu, kipas dan mcm2 lagi kira 70% dah beli...ye la budjet ciput..beli ckit2 tiap2 bulan tak ada la terasa sgt kan.....nant tumpukan duit utk kabinet, gril dan syiling kapur....apapun seronok tengok brg2 rumah yg diletak dibilik blakang umah sewa aku ni.....apa yg lagi best semuanya suami aku yg byk beli.....dia lagi bercita rasa dr aku ni...hehehe.....tp ok la.....aku kalau beli ikut design je cantik tp kualiti bukan tahu sgt.....hehehe...

Antara alatan rumah baru
Apa yang tak tahannyer suami aku boleh lagi beli kerusi ala2 utk berehat.....hahaha......frame bergambar bunga pun dibelinyer sekali.....dah ada target dia nk letak kat ruang tamu umah baru nant...aku ni apa lagi..org nak beli..ambik je la kan.....kadang2 rasa mcm tak perlu dan membazir tp bila pk2 balik, kalau harga murah dari biasa apa salahnyer kan.....beli je la..terima kasih abg..hehehe

terima kasih bang..belikerusi ni..hehe

ok la.....tu je la..nant dah masuk rumah baru aku tulis lagi ye...leh citer2 pasal budjet sebelum masuk umah baru...mana la tahu leh bantu kwn2 kat luar sana kira2 budjet kan....tu pun bagi kwn2 yg ada budjet ciput mcm  kitaorg ni..hehehe


tak lupa aku nak sertakan sekali gambar2 sofia...hehehe....suka dia dpt p tengok rumah baru....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...