Thursday 31 May 2012

Dah dapat diploma

Alhamdullilah akhirnya tamat sudah hari2 busy saya ... Segala tugas2 su peperiksaan dapat saya selesaikan dengan jayanya walaupun rasa tak menang tgn dengan keje sek, keje rumah, ank2, suami dan bisnes....hehe...dah rupa super mama saya 2 minggu lepas... Letih betul rasanyer....

Sabtu lepas cuti sekolah dah bermula... Walaupun cuti ni dibekalkan dengan kerje2 sekolah yg tak habis2 tp semua tu tolak tepi dulu... Hehe...sabtu petang saya sekeluarga bertolak ke kuantan... Mmg dah janji ngan family nk jumpa di rumah abg saya di kuantan coz sama2 nak hantar adik bongsu saya yg dapat tawaran ke matrikulasi kpm gambang...seronok juga p jln2 ramai2 sehari sebelum hari pendaftaran... P shopping tak ingat dunia.... Haha....

Apapun entry ni bukan nk cerita pasal holiday ke apa... Kalau rajin saya cerita di entry yg lain tp tak janji la... Hehe... Ni nak citer saya dah berjaya fully breastfeed amar ikhlas..alhamdulillah... Org kata dah berjaya dapat diploma... Saya akan teruskan utk setahun plak... Moga susu saya cukup utk ank tersayang...

Bermula genap usia ikhlas 6 bulan so bermulalah ikhlas boleh mkn n minum air masak... Saya ada bt pembacaan yg makanan awal baby ni tak boleh dimulakan dengan nasi bubur atau nestum lagi..saya pun first2 tu blender lobak n apple dulu.. Lobak n apple tu saya rebus dulu sekejap atas dapur n past tu baru blend... Time bg ikhlas mkn seronok betul saya.. Dia dah pandai mkn.. Siap bt aksi marah kalau lambat suap dia... Hehe...

Di sebabkan kesuntukan masa minggu lepas, saya tak berkesempatan nak sediakan makanan utk ikhlas tiap2 hari...Maklumla sibuk berjln. Terus belikan nestum.. Huhu... Tak pe la dik.. Nant balik rumah kita, mama masak bubur blend yg sedap2 ye... Time cuti ni mama nak rest dari masak2..

Skarang masih berusaha mengumpul stok susu.. Hasil seminggu ni tak byk sgt pun.. Sedih jugak.. Tp rasa sedih terubat bila baca komen ibu di KIM.. Dia kata Allah bg apa yg kita perlu bikan apa yg kita nak.. Terus sejuk hati saya lepas tu... Semangat pun terus melonjak2.. Hehe...

Apapun saya akan terus berusaha dan berdoa utk Susukan ikhlas sepenuhnya.. Moga dipermudahkan olehNya.. Target utk degree plak..

Saya yakin susu saya cukup utk keperluan ank saya... Caiyok2. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...