Friday 28 September 2012

Ubat gigi vs nappy cream

Time tidur dan bangun ikhlas dah bertukar sejak 2 minggu kebelakangan ni... Tidur awal and semestinya bangun pun awal.. Saya bgn solat subuh, dia pun sama.. So sebab dia bgn awal, saya pun tak tunggu lama utk mandikan dia.. Kul 7.30 ikhlas dah wangi...pukul 8 biasanya dia dah siap mkn..

Minggu lepas abah ikhlas keje shif malam.. Pukul 7.30 dia dah smp rumah.. So abah ni ambik la ank yg semalaman tak jumpa..tgh syok bergurau mesra si abah ni terbau sesuatu.. Erm.. Ikhlas meneran rupanya.. So saya suruhla abah dia yg basuh.. Saya duk sibuk kat dapur..

Lepas siap basuh, saya boleh dgr abah ikhlas tutup pintu tandas..tgh2 syok duk dapur terasa plak nak p tengok dua beranak tu kat dalam bilik.. Saya pun mengintai la.. Tiba2 saya menjerit.. Abgggggggg...suami saya duk tengok muka saya... Time tu dkt jari telunjuk dia ada krim warna putih.. Hairan dia.. Jgn letak lg bang..saya jerit lagi.. Dia terus buat muka pelik.. Apa tak peliknya coz seminggu ni saya yg suruh suami letak nappy cream sebelum pakaikan pampers si ikhlas..tiba2 kali ni tak bg letak plak.. Kita org letak krim sbb punggung ikhlas merah2.. Dia berak2 minggu ni..terus si abh ni tanya.. Kenapa????

Abg try tengok apa yg abg guna tu?? Apa?dia tanya lagi.. Saya pun terus la ckp... Bang tu ubat gigi la.. Huahua.. Terus kitaorg bantai gelak.. Kalau la sempat pakaikan mesti berangin je punggung ikhlas... Haha.. Apa la perasaan si budak kecik ni kan..

Sebenarnya ubat gigi tu bersaiz kecik.. Mcm tester punya.. Adik saya yg ambik dental tu selalu bwk ubat gigi bila dtg rumah saya..Tak pun sofia yg selalu curi2 dr beg acik dia.. Saya plak bila tengok sofia main terus rampas and letak dlm bakul bedak and krim budak2 ni.. Suami plak mamai kerja mlm terus la guna ubat gigi. Huhu... En suami oh en suami.. Moral of this story.. Chah.. Tak payah bg lg la ubat gigi yg kecik2.. Nk bg terus bg yg besar... Haha..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...