Thursday 11 October 2012

Cerita minggu ini...

Banyakla benda yg berlaku minggu ni.. Ni dah hari ke 4 utk minggu ni..penatnya la.. Bermula dari hari isnin saya demam.. Sakit seluruh badan..berdenyut denyut..nasib baik hasben shif mlm.. Tolong tengok2 kan ank2.. Past tu p hantar budak2 tu ke rumah pengasuh..so hari isnin tu saya ambik crk.. Nak p klinik mcm malas sbb rasa mcm demam biasa je..ubat selsema and demam ada lg..tp smp hari ni iaitu hari khamis.. Hehe.. Saya masih jugak tak sihat.. Nampak gaya esok saya kene p klinik ambil antibiotik..

Selesai hari isnin.. Kisah hari selasa plak.. Bgn2 solat subuh, badan saya still rasa lemah.. Siyes tak sihat lagi.. Rasa malas nk p kerja.. Tp teringat hari selasa ni byk kelas sains dgn budak2.. Kene pergi jugak coz nak habiskan jugak silibus.. Awal2 ckp kat suami yg saya tak nak masak hari ni.. Ikhlas saya suapkan nestum je.. Sofia plak mkn bihun yg suami saya beli kat tempat keje dia.. Nant tgh hari pandai2 la en suami p cari makanan..ntah2 tidur je dia.. Saya mmg tak larat nak masak.. Dlm pukul 10 lebih pengasuh budak2 ni msg bgtau tak dpt jaga ank2 hari ni.. Alahai.. Betambah demam saya kalau mcm ni.. Nak cuti lagi mmg tak boleh la.. Crk pun berbaki 2 hari je lagi.. Tu tak masuk nak ambik cuti sehari sebelum raya haji.. Mmg dah kene simpan awal2 cuti tu.. Fikir punya fikir, mmg cara terbaik adalah hasben je yg jaga ank2.. Sib baik dia shif mlm.. Tp kesian sgt sbb dia kurang tidur.. Makanan plak saya tak masak.. Pengasuh ni pun satu hal.. Last2 baru nak ckp tak boleh jaga.. Tp kesian gak kat pengasuh bdk2 ni... Dia bleeding.. Katanya sakit perut.. Saya tanya akak gugur ke? Dia ckp doc kata senggugut je.. Apapun moga ummi budak2 ni cepat sembuh..paling kesian bila hasben and sofia mkn maggie je.. Bersalah giler.. Balik dr kerja je tengok hasben saya mcm letih sgt..Ye la..bukan boleh tidur pun.. Mlm nk kene p keje plak.. Tp apa nak bt kan...

Rabu plak.. Awal2 pg lagi saya dah bgn.. Hasben balik keje je saya suruh dia tidur.. Prepare kot2 pengasuh still cuti lg hari ni..sekurang2 nya dptlah hasben ni merasa tidurkan..Saya mcm biasa la jadi superwoman.. Mandikan ank2.. Siapkan makanan ank2 dan lauk thari utk hasben..bg mkn ank2 and kemas rumah.. Sempat la siap sebelum 11.30... And betul tekaan saya, pengasuh mmg cuti lagi hari ni.. Terus kejutkan suami.. Dptla dia tidur 3 jam lebih.. Ok la tu bang..habis cerita suami and ank2..sekolah punya cerita plak.. Geram betul nak cerita.. Hari ni kuar la senarai nama pengawas spm.. Dah sedap hati bila dengar nama saya tak tersenarai.. Sekali suka2 hati datuk nenek pentadbir sekolah p letak nama saya sebagai pengganti cikgu yg sepatutnya mengawas.. Kira paksa rela..pening betul.. Tak ada la cuti pjg tahun ni.. Tension2..sabar je la..nak pk diri tak sihat lagi.. Ank2 tak ada pengasuh lagi and bertambah lagi beban nak kene jaga spm..fuh... Moga ada hikmah disebalik semua ni..

Hari ni hari khamis..pengasuh msg lagi tak dpt jaga ank2.. Sib baik saya bt mcm semlm, suruh suami tidur awal2 lepas balik dr kerja..saya siapkan ank2, makanan and basuh kain baju sebelum p sek.. Tak ralat sgt hari ni coz mmg dah prepare mental and fizikal kalau2 pengasuh tak boleh jaga ank2.. Sekali thari sebelum p kerja pengasuh hantar msg lagi.. Dia baru balik klinik.. Rupa2 nya dia gugur.. Allah.. Patutla..paling tambah risau bila mintak cuti seminggu dua juga dari jaga budak2..saya terus capai telefon and hello mak kat kg.. Mintak tolong jaga budak2 ni.. Ye la minggu depan suami dah shif pagi.. Nak hantar ke mana la budak2.. Saya plak dah busy ngan exam akhir thn.. Tak terbayang nak cuti langsung..mak kata ok.. Tenang sikit rasa.. Now saya dah nampak hikmah dr dugaan ni.. Hikmahnya boleh jumpa mak and ayah saya minggu depan... Yahoo.. Leh rasa masakan mak jugak.. Yahoo.... Heheh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...