Wednesday 3 October 2012

Kenapa nak kene fikir negatif????

Baru shj mendengar perbualan 3 org rakan kerje di surau.. Topik ialah facebook..

Watak A: anak akak sibuk suruh akak bukak akaun fb sebab senang dia nak tengok apa yg akak bt.. Ish.. Akak tak kuasa la nak bukak.. Nant semua org tahu akak bt apa.. Ishh.. Tak la.. (akak ni dlm usia 40 an)

Watak B: erm.. Saya pun malas fb2 ni.. Mcm tak ada keje.. Buang masa.. Tak minat la.. Akaun ada tp tak aktif pun.. Saya pun tak suka smart phone.. Bg saya tak ada guna langsung.. Menambahkan bil internet adalah( bila ank main and tekan yg bukan2)( akak ni dlm akhir 30 an and pakai smart phone) huhu..

Watak C: akak ni tak kisah pun tp ank la yg sibuk suruh bukak kan akaun fb dia..Ank baru darjah satu..tp akak tak bukak.. Tp bagus jugak fb ni sbb dpt jumpa kwn2 lama..( akak ni dlm usia 40 an jugak)








Apa pendapat anda plak???







Bagi saya semua ni atas niat kita.. Apa tujuan kita berfb? Sejauh mana kita faham tentang dunia fb???jgn nak main ckp tp akaun fb pun tak ada and tak aktif.. Saya akui fb ada keburukan n kebaikan dia tp siapa yg guna? Manage masa la dgn betul.. Jgn smp lalai and abaikan suami serta ank2..abaikan tugas rumah tangga and tugas di tempat kerja.. Tepuk dada and tanya selera...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...