Sunday 17 April 2011

minggu ke 6

hari ni genap la 6 minggu 1 hari usia kandungan ke 2 aku......minggu lepas keadaan aku masih ok...muntah sikit2  tp masih mampu buat kerje2 rumah dan kerje2 sekolah dengan mood yang baik lagi....suka sgt rasa hati pregnant kali ni..ye la..time ank sulung dulu minggu ke 5 kerje aku mmg terbaring kat tilam tanpa boleh mkn dan minum..kalau mkn or minum mesti keluar balik....susahnya rasa time tu..dah la dudukjauh ngan suami....aku mengajar di Johor..suami plak bekerja di bangi.....menangis je aku hari2....

Hari ni aku dah mula muntah byk kali...alahan seperti anak sulung mcm dah nak dtg....bdn dah mula tak bermaya..muka aku pun dah mula pucat....tp aku kuat gak semangat bgn masak untuk suami dan anak...Alhamdullilah di minggu ke 6 Allah beri lagi aku kekuatan untuk masuk ke dapur..Maybe niat aku baik..demi anak dan suami....Doa aku pun tak putus2..suami melarang juga aku buat kerje..tp aku buat gak setakat yang aku mampu..bersyukur juga suami amat byk membantu..Skarang pun en suami sudah tidur..keletihan agaknya menjaga anak sulung aku yang sememangnya amat lasak, tolong cuci pinggan,bersih kan umah situ sini.....Berkali2 aku mintak maaf sebab kesian aku tengok dia penat di hujung minggu...dia hanya senyum dan  usap rambut aku sambil kata "sayang rehat la,abg faham"....Alhamdullilah............

Skarang ni aku duk menemani sofia menonton geng upin ipin.ni dah kali ke3 setakat mlm ni sahaja....pening juga kepala ni duk ulang benda yang sama..tp tak pe la...asaldia dukdiam..abahnyer pun leh berehat....Esok dah kerje balik....Ya Allah beri aku kekuatan mengajar esok hari.....Mak ada pesan bwk bekal limau nipis p kerje..kalau rasa nak muntah hidu....Aku nak try la esok....Mak kata dulu mak pernah cuba..mmg la akan muntah tapi tak ada la byk kali..harap2 menjadila petua mak...ish..time tak sihat mcm ni..mak dan ku (ayah) yang paling aku ingat.....RINDUNYERRRRRRRRRRRRRR.................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...