Tuesday 23 August 2011

SUDAH COMPLETE.....

Setelah  beberapa hari pulun shopping minggu lepas, akhirnya kami telah melengkapkan semua kelengkapan raya.....Dah tak payah fikir nak bersesak dan mengejar anak kat tempat yg ramai org lagi...hehe.......Tahun ni aku dan suami ambil keputusan shopping area kajang, bangi, putrajaya dan paling jauh pun midvelly......Pengalaman berasak2 kat jln tar dan sogo 2 tahun berturut turut membuatkan kami serik...tambah2 sofia dah makin membesar, suka sgt jln sendiri dan tak mahu kita pimpin tgn dia...risau..kene selalu pantau..kalau leka habisla......walaupun aku suka tengok lautan manusia di area tu tapi semua harus di tolak ke tepi demi keselesaan anak....Lagi pun harga barang lebih kurang sama je..tolak tambah minyak kereta,byr parking, boleh dikatakan semua sama je....hehe.....

Kalau persiapan raya ni rasanya banyak lebih dekat anak la kan.....sorang tu je....tahun depan ada sorang lagi kene bahagi dua la budjet utk dua beradik plak....Nak kata bermewah sgt takla..beli baju pun utk 3 hari raya je...lepas tu rotate la yang awal balik..hehe.......Baju budak2 ni mengalahkan baju org tua mahalnya......Baju budak2 pompuan byk betul yang menggugat iman..hehe...tp beli yang perlu je..Yang penting kain tak panas dan anak selesa...Asal pakaian baru di hari raya kan.....suka la ckit budak2 ni....

antara kelengkapan  raya yg aku beli utk cik sofia

Keperluan aku dan suami pun sama gak...beli smp utk raya ke 3 je....raya pertama baju kurung dan baju melayu kelabu..hari raya ke 2 ingat mula2 nak pakai jubah tp cari punya cari jubah tak jumpa yang bekenan...kalau ada byk yg labuh...hehe...last2 semlm masukla butik mama club..bekenan la dekat baju pregnant kat situ..rembat je la..dah malas nk mencari..hehe....kasut pun aku beli yg rendah je...sesuai utk org pregnant ni..hehe.....suami aku pun ambil la kesempatan beli kemeja dan tshirt ikut warna ank dan bini ni...hehe...seronok tp penat tuhan je tahu...Tak lupa juga kami shopping utk keluarga kat kg juga...Tak salah setahun sekali belikan utk mereka.....Lagi Allah murahkan rezeki kan......


ni plak antara kelengkapan raya utk mama dan abah cik sofia..hehe...

Semalam kami solat asar di stesen minyak kat sg besi..disebabkan masa berbuka dah dekat aku dan suami p la beli air dan roti dulu..berbuka di situ dan terus solat maghrib di situ..Plannya lepas tu leh la cari kedai mkn dan duk rest lama ckit..tak ada la terkejar2 nak solat maghrib yang tempohnya agak singkat kan...Sekali lepas solat teringat tak beli apa2 lagi dekat pengasuh sofia sempena nak raya..kalau ikutkan dah 2 tahun aku tak pernah miss belikan sesuatu kat pegasuh sofia sebelum sambutan raya.....Kemudian suami terus ajak p warta kat bangi....cari kain pasang utk dia....Alhamdullilah ada......

Round2 kat warta sekejap..aku dah mula rasa tak larat..ye la minum air dan mkn roti je tadi...suami cepat2 bwk p kedai mkn area bangi gak...Selepas menjamu selera suami aku ajak plak p metro kajang...leh beli tudung utk di match kan dengan baju pregnant tadi katanya...aku pun apa lagi..on je la......ok gak p lambat2 ni..harga brg mudah kurang..tudung harga rm25 leh kurang smp 18......suami pun ambil kesempatan beli kupiah raya..Plannya nak beli kerepek tp tahun ni rasanya harga kerepek agak mahal la....terus tak jadi.....aku suruh suami p beli kacang kat kedai borong je...mayb dpt murah ckit..hehe

Sofia plak semakin mlm semakin aktif je dia..abah try kupiah dia pun sibuk try kupiah..tp sofia bagus hari ni....tak meragam sgt.....ok la..tak tension langsung berjalan ngan cik sofia hari ni..maybe suka hati dpt baju dan kasut baru kot..heheh..

Apapun tak sabar nak sambut raya.....Tp jgn dilupa juga mengejar pahala di10mlm terakhir ramadan ni kan..semoga kita sama2 mendapat keberkatan.....Amin......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...