Friday 21 June 2013

katil di bilik tetamu

Salam....

Kalau ikut list n3 yg bertangguh..sepatutnya sekarang saya cerita pasal deko bilik tetamu kan...tp ada lagi yg tak siap so senyap2 dulu la..maybe next week baru cerita kalau sempat siap ler....tak janji....

Apapun, nak bgtau gak yg saya dah dpt katil di bilik tetamu...uwaaa...tu pun nak kecoh bagai kan..haha...ala..share je....korang nak baca ke tak nak ke, suka hati la kan..tak ada sape nak paksa baca n3 saya yg ntah apa2 ni...hehe...

Saya usaha jugak korek duit celah bantal...celah almari...bwh karpet sbb nak beli katil ni..hahaha...ye la tu...actually kesian tengok mak and ku tdo beralaskan tilam sepanjang seminggu duk rumah saya baru2 ni...org tua kan...sakit jugak urat2 bdn diaorg...dah la penat melayan kerenah ank and cucu....tdo plak beralas tilam nipis...tak sampai hati betul saya tengok..

Tekad jugak bagitahu hasben yg nak beli tilam...budjet punya budjet adalah lebih cikit2 duit and ngam2 nak beli katil and tilam....maklumla dah hujung2 bulan ni...kering....baru lepas shopping baju2 raya plak tu...mana nak cekau kan....

Saya pun apa lagi, terus ajak mak p beli katil and tilam ni..bwk mak ni bukan apa....sbb utama ialah skill tawar menawar dia yg hebat tu la..hahah..p survey kedai2 yg dekat ngan rumah je....1 st kedai tak bekenan design...kaler pun tak ada yg putih... Kalau nak terus pasang kaler hitam je yg ada..nak putih kene tunggu dlm seminggu...terus cancel....tp harga situ sebelum kurang leh dpt rm 580.. Kalau kurang mesti dpt la dlm rm500 kan...tp dah tak dpt cepat and design tak bekenan kira good bye je la...

Terjah plak kedai ke 2.. Urm....ada yg bekenan...ada kaler putih...boleh dpt terus hari tu jugak...yes....dah dapat...harga katil rm380.. Tilam plak rm380... Fuh....total rm760.. Alamak over budjet k...pengsan...time ni la mak diperlukan...haha..actually saya boleh je dapat katil and tilam ngan harga dlm rm 550 gitu..tp tilam la fail sikit...nak harga tu tilam tak ada spring...hasben mmg dah pesan awal2 cari tilam yg elok..jgn cari yg bila baring je terus tenggelam..nanti tak sampai setahun, bila baring terus rasa papan katil..

Hah..acaner tu??? Nak murah tp nak elok....MAK TOLONG!!!!!.....huhu...setelah mak menggunakan segala skill tawar menawar dia, akhirnya saya dapat tilam yg elok bersama katil dengan harga rm650.. Ahakkkk....berkurang sebanyak rm110... Yahooo.....apa lagi..tak banyak cerita la kan..terus bayar....mlm tu mak and ku rasmi katil and tilam baru ler...ok la...kesian gak kat diaorg....ada hikmah jugak diaorg dtg..kalau tak, sampai lani tak beli lagi katil kot..

N3 deko2 bilik tetamu? Nanti k..tunggu..deko la sgt kan...biasa2 je..asal sedap mata memandang and tetamu dtg tdo past tu nak dtg tdo lagi cukup la...hikhik...nah saya tempek dulu gambar katil sekadar intro..hehehe...



6 comments:

  1. ajak mak senang kan
    dorang pakar bab tawar menawar ni hehehhe
    saya ni newbies blogger
    jemput meriahkan blog saya ye
    umielman.blogspot.vom

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq sudi menyinggah sini....nanti kita sama2 intai blog ye..salam kenal

      Delete
  2. cantik katil warna putih..=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...