Friday 30 November 2012

Bidet free

Hari selasa lepas, adik saya telefon nak bg bidet coway kat saya.. Eh.. Bg?? Ye bagi free tp syaratnya dia nak guna nama saya sebagai pembeli bidet tu..yg bayarnya semestinya adik lelaki saya la.. Dah dia mintak tolong, saya sebagai kakak yg baik hati, ok je la.. Guna nama je utk pemasangan. Dia pun bukan ada rumah sendiri nak pasang bidet tu..bujang la katakan... Actually dia beli pun sbb nak cukupkan pembelian product coway utk membantu dia naik pangkat manager.. Saya pun tak faham sebenarnya.. Tp lebih kurang mcm tu la..adik saya kata ambik je la.. Pasang la kat bilik air mana2..Dia bagi je.. Saya on je la.. Rezeki jgn di tolak.. Nama saya yg membeli tp org lain yg bayar.. Ok la tu kan.... Heheh.. Dah dia bg saya promote la sikit kat sini.. Selain bidet ni, saya ada pakai water filter jenama coway jugak.. Model metro.. Setakat setahun saya pakai, mmg puas hati.. Air masak pun rasa sedap tau.. Leh byg tak mcm mana air masak sedap?? Hehe.. Tp siyes sedap.. Air sejuk dia lagi best.. Dah tak payah nak simpan air dlm peti ais dah.. Tak payah rebus2 air kalau nak air panas.. Semua tersedia.. Air tapis plak tu..So kalau korang nak pakai apa2 je produk coway boleh contact adik saya.. Email kat saya, nant saya bg no telefon dia..cewah.. Ok sikit2 je sesi iklan tak berbayar ni..hehe

Berbalik pada bidet tadi.. Korang tahu apa benda bidet tu??? Nah tengok kat bawah ni..










Ni tempat kontrol..
















Haha.. Jamban k.. Tp jamban ni leh main tekan2 je kalau nk membasuh..
Siap ada button yg berasingan utk cuci time membuang air besar or air kecil.. Haha.. Hebat.. Ada jugak button utk laraskan air.. Kalau rasa air tak sampai ke tempat nak cuci, kita leh laraskan air tu dengan tekan je nk kedepan or ke belakang.. Nk tergelak betul saya.. Nak air laju or slow pun boleh tau.. Ya Allah rasa mcm dah pemalas bebenor dah manusia skarang ni..padahal kalau basuh manual bukannya ambil masa smp berejam pun.. Kalau duit saya, mmg tak beli dah.. Tp dpt free, ambil je la kan.. Tp saya rasa kalau utk org2 tua yg sakit ok..patut beli.. Mudah la diaorg.. Tak perlu cebok2 air..

Time mula2 tahu pasal benda alah bidet ni, perkara pertama yg saya tertanya tanya ialah bersih ke tak cucian dia.. Jawapannya, memang cuci.. Dah cuba baru tahu.. Kalau nak tahu meh dtg rumah saya cuba.. Syok jugak.. Hikhik..

Ok la.. Tu je la.. Nk bersiap ni.. Nak p daison beli brg2 utk besday ikhlas ahad ni..bye..sebelum terlupa saya nak ucap terima kasih kat adik saya coz bg bidet ni.. Ada lg, boleh bg lg.. Hikhik

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...