Saturday 17 November 2012

Terpaksa pontengkan sofia...

Dah 10 hari tak hantar ank2 p rumah pengasuh.. Ye la cuti sekolah dah mula kan.. Tp saya still lagi kene hantar ank2 sbb spm belum habis lagi... Apapun bukan hari2 la.. Saya mengawas pun ikut subjek yg budak2 pusat permata pintar tu ambil la.. Saya kira2 masih ada 7 hari lagi saya kene mengawas tp ambil masa lg 3 minggu.. Mengawas 3 hari stop seminggu, past tu mengawas 2 hari stop lagi seminggu.. Minggu last pun sama, mengawas 2 hari past tu stop terus... Hahaha..

Apapun, semalam saya msg pengasuh sbb nak hantar ikhlas ke rumah dia esok..sofia sekolah.. Minggu ni suami kerja hari sabtu, so ikhlas mmg tak boleh bwk p sekolah sofia sbb tak ada org nak tengokkan dia.. Saya akan involve ngan aktiviti kelas bersama sofia.. Kalau bwk ikhlas alamatnya buat aktiviti ngan dia je la.. Minggu lepas suami jaga pun sempat lagi dia terkedek2 p tengah2 bulatan yg org duk ready nak bt aktiviti.. So conclusion nya baik dia duk rumah pengasuh je..

Apapun sedih bila pengasuh reply tak leh jg ikhlas esok sbb rumah dia tengah renovate.. Tak habis ketuk lagi katanya.. Berdebu.. Takut ikhlas batuk.. Alahai... Nape la cepat sgt renovate ni.. Padahal saya dah bagitahu saya masih hantar ank2 saya smp hujung bulan ni.. Dia pun dah tahu yg saya mengawas spm smp hujung bulan.. Kalau rumah tak siap macam mana? Mana nak hantar ank? So saya terpakasa pontengkan sofia sekolah hari ni.. Rugi sgt2.. Sekolah dah la sehari je dlm seminggu.. Sofia pun dah byk perubahan dlm kelas.. Teacher ayu kata sofia makin pandai, dah tak pemalu.. Kalau suruh membaca ant on the apple dia la paling kuat suaranya.. Teacher ayu tak bgtau pun saya sendiri nampak perubahan sofia... Alhamdullilah.. Tu yg terasa sgt tak dpt p minggu ni... Walaupun 1 jam tp aktiviti playgroup ni mmg bagus.. Wajib hantar ank2.. Eh.. Ter iklan plak.. Hikhik..apapun mood risau pun ada ni.. Isnin nak hantar budak2.. Bygkan kalau rumah pengasuh masih under renovation.. Semlm dia kata ketuk2 ni leh siap ahad ni..InshaAllah isnin ni leh jg budak2.. Ish.. Saya tak kira, saya dah bgtau awal2.. Dia pun bersungguh setuju nak jaga budak2 time saya mengawas spm.. Siap tak siap ketuk, saya p hantar gak.. Lagipun sebelah rumah dia, rumah mertua dia so tumpang2 la dulu kan.. Saya sebelum ni amat memahami masalah dia.. Mintak cuti saya ikut je.. Sbb paham dia sakit.. 2 minggu cuti kami tak kisah.. Tp kali ni saya plak ada masalah, sepatutnya dia kene faham la..tp risau plak nak hantar ank kalau kita main paksa2 jaga ni.. Pening2.. Malas nk pk, kita tunggu esok mcm mana.. Saya nak msg lagi sekali tanya.. Harap2 siapla ketuk2 tu..kalau tak boleh jaga mmg nak kene sembur jugak pengasuh ni...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...