Wednesday 28 November 2012

Sofia di sekolah

Ok.. Saya pernah cerita pasal sekolah baru sofia dalam entry ni. So hari ni, saya p la bayar deposit rm100 utk cuba2 tengok reaksi sofia ke sekolah. Jom kita layan cerita bergambar di bwh.

Ha...masih lg tdo..time ni pukul 7.50 pg..




Dengan jayanya bangun bila mama kejutkan nak ke sekolah.. Tak menangis k.. Tahniah kakak.. Hah..Kita mandi dulu..



Tiba2 si ikhlas terjaga.. Angkut masuk bilik sekali tengok kakak bersiap.. Hehe



Yeye.. Dah siap.. Cantik tak?




Breakfast dulu.. Minum susu ngan biskut je.. Mama nak siapkan adik ikhlas..




Now.. Adik dah siap.. Jom kita p hantar kakak sekolah..



Mula2 saya berdebar2 nak p hantar sofia sekolah.. Risau takut nangis.. Sesampainyer depan pagar, teacher dah menunggu.. Tengah saya uruskan bayaran and berckp2 ngan teacher kat situ, sofia plak malu2 p join kelas baru dia.. Pong pang pong pang ngan teacher hampir setengah jam, saya pun tinggalkan sofia kat sekolah. Sofia tak nangis pun.. Dia duk bt aktiviti menulis time tu.. Dah pesan kat teacher, kalau nangis telefon saya.. Teacher tu kata ok, tp dia pesan suruh saya dtg ambil sofia dlm pukul 10.30.. Ambik awal ckit sbb nak suruh dia rasa sekolah ni sekejap je.. Tp mmg sekejap pun.. Hehe..

Sampai rumah,mulalah aktiviti bersilat ngan ikhlas plak.. Basuh kain and bagi makan si ikhlas aka abg chik.. Hehe..




Kul 10.10 baru nak tidur.. Penat main and dah kenyang la katakan.. Saya plak cepat2 kemas rumah, kemudian siapkan borang claim spm yg saya nk hantar utk dapatkan cop pengetua jap lg.. Ligat bukan main.. Semua settle dkt pukul 11.. Alamak.. Dah terlambat setengah jam ambik sofia, tp teacher tak telefon pun.. Ok kot dia kat sekolah..





Ni dia sekolah sofia.. Tak smp 5 min pun dr rumah.. Nak masuk dlm tengok ank dara tu mcm mana.





Tengok2.. Dia ok je.. Ligat lg.. Mcm setahun dah sekolah kat situ..teacher kat situ kata.. Look, she very ok..lega betul saya.. Dlm kereta, saya tanyer, sofia nak sekolah lg ke esok? Jwbnya nak la, seronok.. Eh.. Dgn mama sekali rasa seronok.. Hehe..

Perjalanan seterusnya ke rumah pengasuh budak2 ni.. P byr duit pengasuh utk bulan 11 .. Past tu p uruskan claim spm kat sekolah... Sebelum balik, menyinggah gerai peberet saya kat belakang rumah.. Bungkus kueh tiaw sup 3 bungkus..smp 3 tu.. Ye la, saya sebungkus, sofia sebungkus, sebungkus lg buat bekalan ptg2 ni.. Kot2 lapar.hehe... Hari ni tak masak.. Suami ajak dinner diluar.. Sofia plak sibuk ajak p funfair..so tak payah masak.. Cuti sehari..

Dah nak smp rumah, pusing menyinggah ke speedmart plak.. Cik sofia nak coklat and air.. Disebabkan dia baik di sekolah hari ni, saya ikut jugak la kemahuan dia hari ni.. Oh.. Hari ni je sofia..hari lain tengok mood mama la.. Hehe..


Sampai je rumah, dua2 duk berebut air and coklat.. Pening mama..










Lepas mkn thari and mandi2.. Begininla keadaan 2 org ank kesayangan ku.. Keletihan setelah separuh hari melakukan aktiviti di sekolah and aktiviti bersama mama.. Selamat berehat ank2 mama yg manja..

2 comments:

  1. Erm..sek percubaan je ni.thn depan baru sek betul2.. 4 thn doh thn depan..rasa baru ke branok ke dia..haha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...