Friday 1 March 2013

Komen cikgu sofia

Salam jumaat semua....

Pagi tadi saya hantar sofia ke sekolah..sepatutnyer abah dia yg hantar dia minggu ni, tp disebabkan abahnyer balik lambat so saya la yg ambik alih tugas hantar menghantar ank ni...

Sampai depan pagar sekolah, mcm biasa teacher sofia akn bukak kan pintu kereta and pimpin cik sofia ni masuk sekolah...hari ni teacher julie yang jemput sofia dari kereta..teacher julie ni guru kelas sofia..kemudian terjadila perbualan ringkas kami..

Teacher julie: macam mana sofia kat rumah skarang?
Saya: alhamdullilah..ok sgt2.. Byk perubahan...akademik mahupun sikap...
Teacher julie: kat sekolah pun sofia byk perubahan...kerja2 dia kemas and teliti...belajar pun bagus...
Saya: oh ye ke....(senyum tanpa kata apa2)

Perbualan sampai situ je coz kelas dah nak mula kul 8.30...tipu kalau saya ckp hati saya tak gembira and berbunga2 lepas teacher julie bgtau perkembangan positif sofia...alhamdullilah..

Hari ni ambik sofia awal ckit dari sekolah...saya and hasben nak ke bank..risau lama kat bank nant..tak sempat ambik plak kang..so angkut dia awal2 la...time nak ambik sofia, pengetua dia yg keluar hantar sofia...berlaku lagi perbualan pendek

Saya: macam mana sofia?
Pengetua: dia ok cuma dia ni lengah2 sikit buat kerja...
Saya: tu dia, gembira sgt bila teacher julie puji tadi, skarang kan dah sedih..hikhik( ckp dlm hati je ni)..
Saya : oo ye ke..sambil senyum..
Pengetua: kadang2 jela...bila kita suruh menulis or mewarna dia buat2 termenung...tp time teacher mengajar dia cepat boleh...fokus dia pada pengajaran amat baik...mudah faham...
Saya: ooo....mcm tu...( berbunga kembali hati ..hikhik)

Past tu saya cepat2 beredar dari sekolah...nak kene kejar masa jugak ni...hari ni suami solat jumaat..risau tak sempat plak...dlm kereta, sofia sibuk tunjuk apa yg dia belajar kat sekolah kemudian keluarkan segala homework dia..tengok perkembangan sofia terasa sejuk hati saya ni..

Kepada teacher2 yg mengajar sofia, saya ucapkan terima kasih sgt2.. Komen2 teacher akan saya Jadikan semangat utk terus mendidik dan membesarkan sofia dengan baik....moga sofia terus rajin belajar...yg malas2 tu kene berubah ye cik sofia...malas2 sgt nant mama gigit baru tahu....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...