Wednesday 13 March 2013

Semua ni ikhlas punya kerja

Salam...

Anak lelaki saya yg sorang ni mmg kaki sepah.....kadang2 rasa kelakar...tp kadang2 naik angin juga mama nya...Semlm saya ckp nak masak kueh tiaw sup kan...tapi menu tengah hari saya tukar sikit...buat sup jugak tp kueh tiaw saya tukar pada bubur nasi....so jadi nasi air..hasben saya ni tiba2 kene gastrik..dah seminggu sakit...on off mcm tu la sakitnya...so tak sampai hati plak nak sediakan kueh tiaw....saya pun masak nasi bubur...saya bawa bekal p sekolah sikit....balik2 buka periuk nasi, bubur dah tinggal sesenduk....patutla hasben tak nak bawa bekal...huhu...

So lepas isyak, saya rendam la sikit kueh tiaw..budak 2 org ni kalau nampak kueh tiaw mesti meroyan terutama sofia....nak suap semua tak nak..si ikhlas la paling lebih ckp tak nak...gigit jugak si ikhlas ni...so bg la semangkuk sorang...makan plak kat depan tv...mmg menyesal mkn kat situ..mama diaorg gila nak tengok tv jadi angkut anak2 mkn situ sekali....biasa mkn kat breakfast table kat wet kitchen je...hari ni tukar angin..past tu mmg jenuh nak mengemas la...

Sofia habiskan semangkuk je...dah kenyang sbb pukul 6 dia dah mkn ngan abah dia nasi air...si ikhlas ni sempat juga dua mangkuk...mangkuk pertama licin..mangkuk ke 2 pun licin..past tu cakap pedas, saya bagi air....hasil lepas tu ialah......

Dah start dah...dia tuang semua air dalam botol air masak dia...ya ampun...basah sampai ke karpet..dia boleh plak tolak2 air ngan kaki dia lepas tu....pengsan...





Ni satu lagi...selamba je buang roti depan kitchen cabinet tu...ikhlas punya kerja gak ni..dia tak makan pun..mengamuk nak suruh buka tu macam apa....last2 buang...eeee...geramnya...krim roti ni melekat kat alas kaki and dinding cabinet tu...fuhhh..pening...

Actually nak letak banyak lagi gambar tp dah tak ada masa ni...nak kene kemas rumah, basuh kain and masak sebelum p kerja...ish...rasa rasanya bila ank dah besar nanti, suasana bersepah macam ni la kita akan rindu kot.....skarang mulut pot pet pot pet ajar anak jgn sepah2 kan rumah...nant anak dah besar tak ada peluang la nak lalui zaman ni...Mesti rindu kan....sabar je la dengan si ikhlas ni....kakak pun dah pandai marah adik kalau sepahkan barang tp adik ada kuasa veto lagi....mesti si ikhlas ni ckp " ada aku kesah".. Hikhik....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...