Sunday 24 March 2013

Oh...gelang kawin ku....

Salam.....selamat bercuti semua.... dua hari ni asyik penuhi jemputan org je...semlm ke rumah jiran yg buat kenduri doa selamat..hari ni plak adik jiran kawin kat cheras...tak p mcm tak bestkan...p je la...buat dlm taman gitu...nice sgt....

Ok, dipendekkan cerita....kami smp kat majlis kwin adik jiran tu dlm pukul 2 gitu..dah la sesat....redah jem lagi..hampir2 nak balik and singgah mkn kedai je tadi...perut dah berbunyi2.. Pagi tadi breakfast laksa terengganu je..saya ler mengidam sgt nak mkn laksa kuah putih santan...akhirnya dpt jugak mkn...gigih masak....apa yg aku duk melalut pasal laksa plak ni..kata nak pendek..kan dah panjang...

So...smp je kat khemah makanan....jastina, jiran saya ni sambut la kedatangan kitaorg ank beranak...siap tunjuk kerusi utk senang kan kami mkn...hehehe... Kami dengan berpayung bagai la tadi..bwk 2 ketul budak kecik ni dlm hujan mmg kelam kabut...dapat je kerusi, saya mula la aktiviti nak ambik nasi..ntah mcm mana terperasan salah satu gelang saya tak ada...cewah..mcm byk sgt gelang...tak byk pun...tu yg cepat perasan..sbb sikit...hahaa..saya mula la berdialog ngan hasben.." bang..gelang hilang?" ...hasben "gelang mana?".. saya " gelang kawin" ....muka hasben releks je..hahaha...

Saya pun apa lagi..ambik payung sambil2 mintak kunci kereta kat hasben...bukak payung and langkah laju2 sambil mata melilau cari...jastina sempat lagi menyapa..nak p mana tu noora...saya ni tipu2 nak p ambik brg dlm kereta..kenapa saya tak ckp betul je ek? Ntah..konsentrasi kurang time tu kot...sepanjang jln tak jumpa pun...alih2 smp kat kereta..jenguk2 dekat seat saya...alhamdullilah tersadai kat alas kaki....masih ada rezeki buat kali ke 4 hilang ye...

Actually gelang ni biasa2 je..bukan la emas berkilo2 pun....tapi saya sayang sbb gelang ni hasben bg masa hantaran kawin...satu set ngan cincin...tak mahal pun.. tp amat bermakna dlm hidup saya...kalau boleh nak simpan tunjuk kat ank cucu...mcm cincin tunang mak saya....saya sempat pakai tau..bila dah tunang bg balik kat mak sbb pakai cincin tunang kita la kan...org kata sentimental value gitu....

Korang tahu..gelang ni 1st time hilang masa baru2 kawin..time tu dah selesai majlis sambut menantu kami...hasben buat majlis kongsi ngan adik lelaki dia..adik dia ni kawin awal dlm 3 or 4 bulan dari kitaorg..lepas majlis sambut menantu baru buat majlis rumah isteri dia plak...majlis tu kat kedah..gelang tu saya sedar hilang dlm kereta hasben time otw p kedah..dah la gelap time tu.....kebetulan ipar and biras pun naik kereta ngan kitaorg jugak..meroyan saya meraba dlm gelap..hasben, adik ipar and biras tak perasan kot..baik punya cover...last2 jumpa belakang seat saya je...alhamdullilah ada rezeki...kalau tak jenuh nak jawab ngan hasben....dah la baru beberapa hari kawin..tiba2 gelang kawin hilang...fuh...


Kali ke dua plak hilang time p hantar sofia rumah pengasuh...lepas letak sofia kat pengasuh, saya mcm biasa kalut2 masuk kereta...pegang je stereng kereta,saya terperasan gelang tak ada..apa lagi..buka pintu p cari...pengasuh sofia lun keluar tengok saya tercari2 sesuatu kot..last2 tak jumpa...dengan hampanya masuk kereta....dan dan masuk, jumpa kat seat saya...tersadai kat alas kaki dlm kereta tu jugak..apa la yg suka sgt duk kat kaki ni...ko gelang tgn la...ingat tau..gelang tgn..hikhik...

Kali ke 3 plak..tercicir dlm kelas....lepas habis kelas, student cina ni dtg jumpa saya..."teacher, u ada hilang barang ka?.. Ini barang".. sambil tunjuk gelang kawin saya...berderau darah time tu...oh..gelang kawin ku..alhamdullilah masih dlm rezeki ku..terus bagi singgit kat budak tu... Hahah.. Singgit je teacher bagi..kedekut kan...ala budak2.. Sikit2 dah la..tu pun dah lompat bintang dapat singgit...hikhik...

Hari ni plak kali ke 4 hilang..so... Kene ambil langkah yg lagi selamat utk selamatkan gelang tu..maybe saya kene p upah tambah tali penyangkut yg halus tu...kalau penyangkut gelang terbuka tak la jatuh lagi gelang tu sbb ada tali penyangkut satu lagi...tp wangnya? Nant2 la..tunggu ada wang lebih la gamaknyer..huhu...moga ianya tetap menjadi milik saya..amin....

2 comments:

  1. jgn pakai dulu sampai dah buat penyangkut kedua tu...kalau hilang sure menangis tak berlagu ni...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...