Monday 9 April 2012

ipad2

salam....
kali ni saya nak cerita pasal buah hati saya yang amat cun melecun dan meletup habis...cukup  masa ke tak nak cerita ni...haha..ni pun dah pukul 7.20 pagi..7.30 mmg dah  kene start enjin menjadi super woman....risau2 dua permata hati saya terbangun awal, nant semua kerja2 rumah tak siap...kul 12.00 dah kene start enjin kereta plak..

...akhirnya apa yang saya idam2kan dah dapat...semlm baru p beli..mula2 plan nak survey je tp dah terlekat terus beli...bukan apa ipad ni p kedai mana2pun price nyer mmg tak boleh kurang2...kira fit price la..mintak la diskaun smp tergolek2 pun, mmg tak dpt punya..harga if beli online pun sama je..so tak pyh survey byk2, grab je la..apapun dia tengok pakej aksesori la plak coz ln kedai dia bg harga ln jika kita beli pakej sekali ngan aksesori...saya ni mg dah tak boleh sabar2..survey 2 kedai je...last2 terpengaruh gak ngan budak cina yang duk promote bagai tu...

kenapa beli ipad? tak beli notebook? sebenarnya saya mmg dah ada laptop sendiri..saya teramat2 sayang laptop saya...saya beli ngan hasl titik peluh saya bekerja...cewah..mcm kerje berpeluh2..saya dah lama jatuh hati kat laptop ni sejak zaman2 belajar kat upsi lagi...time tu leh kira ngan jari berapa orang je yang pakai laptop... kalau yang pakai tu mmg nampak  berduit giler la..hahaha...biasa dulu2 pakai desktop je la..tu pun thn akhir baru dpt..time nak buat tesis....kalau sebelum tu assigment bykknyer p siapkan kat cc...punyala susah....tp waktu tu rasa enjoy je..tak ada plak rasa terbeban bt assingment tak ada laptop or desktop sendiri...apapun dulu byk berdikari..tak ada mcm bdak2 sekarang,masuk u je nk laptop or  notebook..tp mungkin juga zaman dah lain.....so gadjet2 ni mcm satu virus plak kan..harga pun tak semahal dulu...

berbalik pada kenapa tak beli notebook..saya sebenarnya nk mencari sesuatu yang mudah dibawa ke mana2....just letak dlm handbag je...ringan dan yang penting  time nak guna tak perlu cas2 bateri 24jam..haha...acctualy saya bengang ngan laptop saya yg bateri dia dah 'kong' giler2...kalau tak sambung ngan plug mmg langsung tak leh guna..kalaula tertutup plug terus gelap screen...if bwk p sekolah, sibuk la duk cari plug nk on laptop...dah la besar dan berat..lepas guna nk kene cr tempat yg selamat nk simpan..takkan nk bwk masuk kelas ngan bag laptop kan...leceh lah....nk beli bateri rm200 lebih gak yg ori compact punya brand...byk la alasan coz nk yg baru..haha...

so skarang ada 2 pilihan...ipad2 or notebook...lepas fikir2, notebook mcm laptop gak...baikbeli ipad..dpt la rasa lain dari yang lain sikitkan..cantik plak tu....tergoda giler2 la...so terus grab je la ipad tu semlm.....dr nk p mines survey2, terus terbeli..melayang 2k lebih u.......tp ok la..bila lg nk merasa kan..bt sedap hati...

so ipad2 yg saya beli ni yg jenis wifi+3G..pakej sekali ngan screen protector, casing dan jailbreak ipad2  rm2098....mest korang tertanya2 apa tu jailbreak? saya pun baru tahu semlm...panjang nk explain..if nak tahu try buka ni http://www.howtojailbreakipad2.net/  .......

oklah smp sini dulu...nant update lagi.........apapun nk letak gak my ipad2..hehe

saya berharap selepas ini saya dpt siapkan semua kerje2  di sekolah..taknak bawak balik rumah coz saya nak tumpukan masa saya di rumah ngan kerj2 rumahtangga dan quality time bersama anak2...hopefully la...itu tujuan sebenar2nya saya beli ipad ni....anak2 mama lagi beharga dari semua ini....mama cuba yg terbaik utk luangkan lebih byk masa bersama ank2 mamabila dirumah.. time is golden...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...