Wednesday 25 April 2012

Malang di hujung bulan...

Minggu ni minggu malang kot..... Semlm 1st time taip soalan exam guna ipad..seperti yg saya pernah tulis hari tu, saya beli ipad sbb nak siapkan semua kerje di sekolah. Di rumah nk bg perhatian pada family terutama anak2 yg perlukan perhatian...ye, sejak ada ipad saya rasa byk kerje yg saya leh selesaikan di sek..kurang terkejar kejar nk buat kat rumah... Ada lebih masa utk ank.. Nk update blog pun tak payah bgn dr tilam.. Tdo kan diaorg n leh update blog sambil baring sebelah anak2.. Canggih kan teknologi..betul la sewaktu saya belajar sains dulu pernah terbaca ayat yg kata teknologi memudahkan kerja manusia.. Tp... Kadang2 teknologi pun menyusahkan kita gak... Haha.. Dah la 1st time taip soalan guna ipad.. Tekan itu terkeluar ini... Pening... Tp saya usaha gak belajar dan akhirnya berjaya siapkan smp soalan terakhir.. tgh syok2 men edit jadual yg ada dlm soalan, tiba2 gelap.. Cuak giler time tu...past tu perasaan cuak bertukar marah bila semua yg ditaip tadi hilang.. Yg tinggal nama fail sahaja.. Bengang nk mampus rasa...rupa2 tak auto save... Punya la canggih ipad ni tp tak boleh auto save... Dah jadi hari malang saya semlm.. Terpaksalah siapkan hari ni.. Tak pasal2 bt kerje yg sama byk kali...tp kali ni terus ambil langkah berjaga2.. Taip satu soalan terus save... 30 soalan 30 kali saya save... Haha.. Alhamdullilah tak malang nasib hari ni.. Berjaya gak siapkan tadi..

Apapun, malang masih tak habis di situ, hari ni alhamdulillah dpt tunggakan kenaikan gaji 13%.. So suami pagi2 lagi dah p celcom byr bil tel saya yg dah 2 minggu limit... Check sebelum ni bil rm130 je.. So p la byr tadi... Lega la past ni leh guna tel kan... Tp peliknya smp tengah hari talian masih disekat.. Biasa bila byr, tak smp setengah jam talian dah aktif...dlm hati, maybe terlampau lama biarkan limit kot.. Mest nk kene p report balik kat celcom suruh aktifkan balik.. So dgn senang hati la p sekolah...di sek try la jugak call kot2 boleh tp still jugak talian disekat...waktu tgh syok mengepam susu di surau sek, en suami call dan kata bil tel 300 lebih...bukan setakat terkejut beruk tp terkejut gaban kot... suami saya kata penggunaan internet... Dlm hati, bila plak guna internet.. If guna pun wifi je la...tak kan kene cas kan.... Suami ngan nada marah kata, " tu la abg ckp on pocket data tak boleh"... Angin gak saya sekejap, mana la saya nk tahu kan...celcom pun bangang gak, kata limit rm100 tp apasal leh potong bil smp rm300... Ntah apa2.. Bila p tanyer boleh jwb internet tak ada limit potongan... Limit cuma utk call n sms... Kalau mcm tu baik tak pyh bt limit... Sajer je nk ambik keuntungan... Main internet pun tak, tiba2 kene byr bil beratus ratus... If kita guna tu tak ada la terasa sgt kan.... Tension je.. So kwn2 berhati hati on apa2 kat tel anda.. Nant tak pasal2 hujung bulan terkejut kera plak....

Apapun entry ni saya dah taip dr minggu lepas... Hari ni baru berkesempatan nak sambung... Hehe....tu je la cerita malang saya... Huhu

2 comments:

  1. Loorr x amik Data Pakej ke der, bkn mahal sgt cume 38 je,:)

    ReplyDelete
  2. Dok..aku pun bukan guna hs sgt on9...geram giler rasa....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...