Friday 20 April 2012

Pengasuh tak ceria

Seminggu dua ni ikhlas kuat gak meragam kat umah pengasuh....tidur sekejap2...tak sempat nk bt keje ln ikhlas dah bgn.... Minum susu plak still guna syringe... Itu tak jadi masalah utk pengasuh... Yg jadi masalah bila dia menyembur balik susu yg masuk tu.. Kadang2 dia muntahkan separuh dr susu dia minum... Setiap kali ambik anak2, pengasuh duk cerita ikhlas kuat meragam...satu lagi perangai ikhlas yg kadang2 jadi tension bila dia tak boleh letak lama2 kat bwh... Kalau letak mesti tak sampai 15 min dah melalak panggil org...bukan kat umah pengasuh je, kat umah dgn saya pun sama...kadang2 risau hantar pengasuh.. Ye la takut dia tak nak jaga jenis yg byk ragam ni... Sofia dr kecik smp skarang mmg tak byk kerenah... Pandai berdikari...dulu time dia besar ikhlas, letak je kat bwh n bg mainan, dia senyap... Kalau pagi2 tak kalut nk tidurkan dia kalau nk bt keje2 umah ni...berbeza sungguh perangai anak2 ni....

So seminggu dua ni muka pengasuh budak2 ni mcm tak ceria.. Tersenyun pun tak ikhlas sgt...semakin tak ceria bila semlm sofia terberak dlm seluar n terkene karpet dia.... Haha....smp je saya depan pintu, dia ckp "sofia buat tahi hari ni.... Main ngan adik smp tahan berak... Last terberak atas karpet... Dah terkeluar baru nk p toilet"..saya tak heran sgt sbb pernah gak sekali sofia mcm tu kat rumah... Dia thn nk berak kalau sayang nk tinggal tv or mainan dia...

Kesian gak saya kat pengasuh budak2 ni... Tp apa yg mampu saya buat.... Hanya berdoa moga ikhlas berubah sikit perangai dia.... Masih byk lagi perubahan si ikhlas ni... Lg pun minggu depan nk masuk 5 bulan... Maybe bertukar bulan pun jadi meragam gak....org tua2 la kata.... Moga pengasuh anak saya ni bersabar dan terus bersabar... Apapun saya dah byr 500 sebulan hanya jaga ank saya separuh hari shj...org ln 500 dari lepas subuh smp dekat maghrib baru ambik... Jgn la bt muka tak ceria.... Please la... Saya akan jadi tak best je kalau anda tak ceria.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...