Thursday 12 April 2012

Kurma boleh banyakan susu

Salam....
Sebelum tidur ni, teringat plak nak update sikit kisah minggu lepas. Bermula dari minggu lepas, saya dapat rasa kan pengeluaran susu mcm sikit merudum...hari isnin dan selasa lepas, saya pump di sekolah dan seperti biasa, pump utk satu sesi saya boleh dpt 9oz. Tapi tiba2 bermula dari hari rabu smp jumaat, hasil susu yg saya dpt utk sekali pump merudum byk jugak.. Dr boleh bwk balik 9oz setiap hari, tiba2 jd 5oz sahaja. Punya la bersungguh2 nak dptkan 5oz tu hinggakan sanggup tunggu sejam lebih...sedih giler2 3 hari tu.

Saya yang risau ni mula bertanya kwn2 cara nak tambahkan susu... Kwn pump saya kat sekolah syorkan saya makan Kurma.... Saya apa lagi, terus suruh hasben belikan kurma..weekend yg 2 hari tu saya amalkan..ambik tak byk pun, 2 biji je sehari sambil2 tu minum juga susu tepung. Alhamdullilah bermula Dari hari isnin, saya leh pump 10oz utk satu sesi...cik b pun asyik bengkak kalau Ikhlas lambat menyusu...

So, ok sgt2 la Kurma ni.. Tp tak leh bergantung sgt jugak pada Kurma...Ibu2 yg menyusu sendiri pun kena ambik balance food jugak..air Masak mmg kena byk minum...Tp Kurma ni sedikit Sebanyak membantu ...cuba2 lah ibu2..... InsyaAllah hasilnya memberangsangkan...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...