Sunday 22 April 2012

Pureen warehouse

Baru balik pureen warehouse tadi... Ok la... Seperti hujung thn lepas gak jualannya.. Baju2 baby, sabun, bedak, pampers...cuma baju mcm dah tak ada pilihan sgt... Byknya baju baby yg newborn smp 2 thn la.. Besar2 sofia mmg tak ada pilihan langsung...

Tp apapun byk gak saya shopping baju ikhlas... Ikhlas pun tak byk sgt bj lengan pendek or baju yg tak ada lengan......awal2 ikhlas lahir mmg tak shopping sgt bj ikhlas coz pakai baju kak sofia dulu..baju baby kan membazir je beli sbb baby cepat besar... Ni dah nk masuk 6 bulan mmg kene beli lah coz baju2 sofia yg ada pun semestinya patern girl2..nk kene beli baju boboi la kat ikhlas kan.. Saya lebih kan beli baju ala2 singlet or lengan pendek kat ikhlas ni coz ikhlas jenis tak tahan panas... Boleh dikatakan ikhlas jarang sgt pakai baju lengan pjg kecuali p shoppibg mall yg aircond dia sejuk giler... Tu pun kadang2 saya sarung seluar pjg n baju lengan pendek je...kak sofia plak time kecik2 byk baju lengan pjg coz tak tahan sejuk.. So byk la baju kakak yg ikhlas tak boleh pakai...

Kembali pada warehouse tadi... Price utk baju2 ok la.. Leh dpt dr harga rm1 hingga paling mahal pun rm15 rasanyer... Saya ada gak beli seluar n baju yg harga dr rm3 sampai la rm12.. Mmg giler la memilih... Beli baju ikhlas pun sekali utk raya... Kain sejuk n elok kan... Kalau kat luar baju yg sepasang rm12 tu maybe dlm rm15 ke rm18 gitu.. If saya tak silap la...

Anyway... Paling saya suka kat pureen warehouse ni ialah sabun mandi head to toe, bedak, baby oil dan sabun bsh botol susu... Suka beli dan bt stok.. Jimat sbb harga murah la dr harga pasaran... Kalau bedak 3 botol rm9 leh pakai setengah tahun utk 2 org ank... So saya borong gak la benda2 alah ni tadi...

Apa yg menyesal beli storage bottle... Haha.. Ada gak part yg menyesal setiap kali shopping.... Rasa mcm mahal... Hahaha...

Pampers pun saya rembat tadi... Pureen yg merah tu... Rm31 utk84 keping... Hasben kata murah la dlm 3 hinggit gitu.. Alang2 dah ada kat situ ambik gak 2 pek yg saiz m utk ikhlas... Ikhlas ok je pampers apapun.. Kulit tak sensitif.. Syukur.. Lg pun nant dah besar sikit nk bg pakai CD je...

Tadi tak lama kat situ.. Ambik2 brg cepat2 dan terus byr.. Habis kat 200 lebih gak... Haha... Sofia tak sihat... Perut berombak ombak.. Asma dia la tu... Duk menunggu dlm kereta je ngan abah dia.. Ikhlas mcm biasa maintain cool... Acik dia pegang.. Tp last2 meragam gak...disebabkan terlupa bwk inhealer sofia, saya cepat membeli dan byr..

Apapun syok la.. Stok ank2 dah tak pyh beli utk 3 or 4 bulan.... Kat bwh ni saya sertakan gambar brg2 yg dibeli tadi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...