Sunday 30 December 2012

Berhujung minggu di daiso and ikea

Aktiviti kami hari ni ialah jalan2 cari pasal ke the curve and ikea..sambil2 bwk ank2 berjln2..keluar rumah pun dah agak lambat tadi... Gara2 settle kan peka kelas saya yg bertangguh agak berabad lamanyer..haha.....akhirnya siap jugak..isnin ni leh hantar...tutup sudah peka dlm kamus hidup saya coz thn depan pbs 100%...ok full stop kisah kerja..

Keluar dari rumah dlm pukul 3.30 ptg... Mula2 suami ke puchong dulu, settle kan urusan bank dia...siap semua baru kami bertolak ke the curve...sampai the curve pun dah dekat 4.30 ptg...perut tak berisi sejak dr tengah hari lg ni....so tempat pertama kami ialah mencari kedai mkn...layan perut dulu baru kaki aktif berjalan kan...ank2 pun suka hati bila perut kenyang...

Menulis ke mkn ni sofia...

Habis sudah..tengok perut tu..mcm pregnant dah suami i ni..hikhik

Bersepah si ikhlas ni mkn...

Agak2 apa la yang bersungguh sgt saya and sofia ckp time ni ye..hehe


Ntah apa nama kedai ni...lupa...taksilap ada perkataan nyonya kat depan...biarla..ya penting asam laksa dia sedap tau...teringat2 sampai skarang kesedapan dia..hikhik...sumpah tak tipu..mmg sedap...hasben mkn nasi lemak je..budak2 ni saya belikan bihun goreng..sebungkus kongsi dua org...sedap jugak bihun goreng dia...hehe..

Habis je mkn, kami bergegas p cari baby room...si ikhlas ni plak berak...baby room kat the curve ni cantik..i like 100 kali..selesai je mencuci, saya and suami decide p cari surau ...solat asar dulu la...kalau dah jln2 nant leka plak...surau kat cni pun best..selesa and besar dr surau kat ikea..saya jarang masuk the curve ni, coz biasa tujuan utama ke sini mesti menapak ke ikea je..so kali ni mmg plan masuk the curve dulu..ada lebihan masa baru p ikea..and tujuan paling utama ke the curve ialah p daiso...

So lepas solat, kami mula mencari daiso...sebelum ni kami pernah p daiso dkt the mines...tak ada la best sgt...daiso kat the curve ni mmg best...maybe byk pilihan brg kot...byk gak borong kat daiso ni..maklumlah brg rm5 je...antara yg di beli...

Kusyn pelapik kerusi ..6 biji baru rm30

Ni brg2 persediaan sebelum mula bekerja..ready for pbs...hehe..semu ni semua rm5 setiap satu

Hah...ni saya suka beli...pewangi rumah...selalu saya letak kat ruang tamu...wangi je rumah walaupun kita tinggal rumah dlm masa yg lama..contohnya seminggu dua tak ada di rumah, rumah tak gau hapak tau...cuba la beli...hikhik..

Ni lg tambahan....

Habis je shopping kat daiso, menapak lagi kami ke surau utk solat maghrib..kali ni gilir2 jaga ank2 main gelongsor...suami p solat dulu, saya plak jaga ank2... Sofia and ikhlas dah ketagih giler2 nak main gelongsor ni...kebetulan ada kat the curve ni so layan la budak2 ni..lepas angin diaorg..seronok bukan main..selesai suami solat, turn dia plak jaga ank2 and saya ke surau...lepas main gelongsor nampak plak benda alah kat bwh ni...apa ntah nk panggil...hehe...yg penting siap duit syiling byk2... Haha...

Mula2 main kuda

Past tu ikhlas naik dainasor

Past tu kakak plak main kuda...

Past tu cepat2 ajak ank2 blah...haha...destinasi berikutnya ialah ikea...kali ni p ikea tak menggila sgt...suami kata tengok2 je...beli yg perlu..huhu...yes boss...beli 2 brg je pun...

Mug putih tu saya beli 6 biji.. Rm2.90 sebiji...saje beli coz nak cukupkan set pinggan luminarc putih ni ngan mug...now complete all white..past ni kumpul corelle plak..hikhik

Ni satu lagi yg di rembat..side table utk sofia and ikhlas..nant saya citer lain pasal side table ni..suami yg beria nk bali utk ank2... Rn29.90 shj...

Pukul 10.45 mlm keluar dari ikea...pukul 11.15 smp kajang...p mkn2 jap...pukul 1 baru smp rumah...wah letih k...ank2 and suami dah mimpi skarang,.saya je duk update blog tak ingat nak tdo..ok la..tu je utk xtvt kami hari ni..esok pagi2 ada xtvt lain lagi ngan suami and ank2...habiskan sisa2 cuti...tdo dulu...bye2...

Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...