Thursday 27 December 2012

Dah boleh tulis di petak kosong

Ntah apa2 tajuk kan...hikhik..pendek je entry ni....sebelum ni saya ada cerita yang cik sofia duk giler mewarna kan...bila suruh menulis semestinya dia tak nak.....time balik rantau panjang baru2 ni, sofia terjumpa buku abc yg ada gambar upin ipin.. Ntah siapa punya pun tak tahula...maybe sepupu dia punya kot...sibuk kata nak menulis dlm buku tu..mula2 tak bg jugak sbb tak tahu tuan dia kan...bosan2 sgt duk merengek, suami saya suruh je dia tulis...kebiasaannya dia menulis dia akan ikut titik2 huruf yg dah sedia dlm buku tu je...petak2 kosong yg sepatutnya dia kene tulis huruf, kebiasaannya kosong jugak la..biasa bila saya suruh tulis kat petak kosong tu mesti dia tulis no 1 memanjang.. Last2 saya pun boring menyuruh..sekali pg ni dia tunjuk kat saya yg dia dah boleh tulis huruf2 dlm petak kosong tu...walaupun senget2 tp okla..nampak la rupa huruf...tak ada la no 1 lagi..haha...terkejut gak...ish..sekali lg saya belajar yg tak perlu paksa ank2 ni..sampai satu masa dia boleh buat sendiri gak...yang penting kita tak boleh putus asa..terus and terus ajar mereka...tak perlu buat perbandingan ngan ank org lain..perkembangan mereka semestinya berbeza2...





Posted via DraftCraft app

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...