Wednesday, 14 August 2013

demam raya

Salam...

Dah raya bagai nak rak...skarang dah demam bagai  nak rak jugak..kita demam ok lagi kan...ank2 demam mmg pening....susah betul nak kawal makan minum ank2 musim2 raya ni...dilarang mulala dia mengamuk ...bosan duk menjerit kat rumah org, akhirnya mengalah jugak si mama ni...



Sebab tu la setiap kali nak balik kampung or holiday ke mana2, ubat demam, batuk dan selsema merupakan benda wajib yg saya akan bawak...list ubat2 termasuk dlm senarai utama...tambah2 musim raya ni...sementara nak ke klinik, boleh la makan ubat ni dulu kan...silap2 klinik tutup or demam tgh mlm, bekal ubat ni la yg paling berguna..


Ala bukan susah pun nak bwk..cari je  bekas tuppeware and korang sumbat je segala ubat kat dlm ni..biasanya hasben akan p beli ubat ank2 ni kat klinik yg biasa kami p..selain utk anak, ubat utk mama and abah pun penting...panadol,ubat sakit perut, ubat tahan muntah semua saya bawak..haha...amat senang bila time memerlukan...

Raya pun raya jugak...kesihatan pun penting....harap2 ank mama cepat la sembuh ye...kita ada byk tempat tak raya lagi ni..huhu..tp lepas ni jgn harap korang nak main bantai mkn ye..mama akan tapis dulu....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...