Monday 25 February 2013

Adam dan hawa punya pasal

Salam....

Kembali pada hari2 bekerja...caiyok2...huahua..

cerita pasal penyakit baru saya...maybe dah jadi penyakit basi pada org lain kot....maklumlah..saya ni bukan pelanggan astro warna..langgan astro yg basic je...murah...bukan hantu tv pun....hikhik....cerita dah basi pada org lain tp bagai goreng pisang panas utk saya...org last tengok pun tak apa...asal tengok sudah...mest korang tanye..nape tak download je? Fuh....perkara paling saya tak suka bila mengadap laptop ialah download mendownload ni...sori la...tak kan punya....terdesak baru buat...dah la pakai broadband kan...sah2 lembab nak mampos...so tunggu astro tayang je la...just duduk and bukak mata luas2 tengok...syok sendiri....

Nak dijadikan cerita...setiap isnin smp jumaat, tepat jam 10 pagi, saya nak kene pastikan diri saya berada depan tv...wajib k....jgn nak ganggu2... Feeling tak dtg nant...so...segala kerja rumah and urusan anak sepantas kilat saya siapkan sebelum pukul 10.. Kalau tak sempat habis, sambung pukul 10.30..bagai org giler plak...duk tengok benda tak berfaedah..past tu koya sorang2...huahua....apapun puas hati.....hikhik....



Adam dan hawa punya pasal



Kisah anak2 plak....hari ni sofia ada byk la plak homework....susah betul nak suruh siapkan semua sekali...mcm2 alasan...duk main lukis tangan la...main lukis muka org la..main itu..main ini...tension je suruh....buat sekejap past tu nak sambung esok...geram betul....nak paksa2 sgt kesian jugak....last2 umpan suap nasi sambil buat homework...satu suapan= siapkan trace satu huruf...itu pun duk berebut suap menyuap ngan si ikhlas...kakak menulis dia pun sibuk nak menulis...layan la jugak..bg buku and pensil warna kat dia...sambil2 warna suapkan jugak si ikhlas ni...last2 jadi lumba suap nasi lebih dr siapkan homework...bila suap kakak, si adik menjerit nak..nak...bila suap adik, si kakak plak menjerit yaya la plak....last2 masuk mulut mama senang..dua2 mengamuk..hahaha....

Lepas kenyang, saya pujuk kakak buat jugak homework..sib baik mood rajin dia dtg...saya nak tukar pampers and baju ikhlas..badan si ikhlas ni plak tiba2 panas...suapkan ubat demam and batuk...sofia pun saya suapkan ubat sekali ngan adik..batuk still tak baik lagi...sambil2 cik kakak buat homework, saya main2 ngan ikhlas...sesi peluk cium ikhlas la sesi paling best...lg best bila main drama tembak2 ngan dia..dia tembak, mamanyer tipu2 mati..suka dengar suara halus dia sebut "bang..bang"...bunyi tembakan la konon...saya plak buat aksi jatuh tergolek golek...gelak sakan la dia..cik kakak yg buat homework pun sengih sekali tengok aksi kitaorg...hikhik...main sampai bila? Main smp tertido la si ikhlas ni...saya plak jatuh tergolek smp dia rasa jemu tengok mama dia tergolek baru boleh berhenti...naik pening duk bergolek...layan je la...

Akhirnya..si kakak siapkan jugak satu dr homework dia....yg satu lg nk bt pagi esok katanyer...saya pun dah malas nak push..dia bt homework yg 2 muka surat tu pun dah syukur sgt2..






Dua muka surat ni pun berejam nak siap...sabar je la...




Yg ni plak, si sofia janji nak buat pg esok...alamatnyer, sah2 kene kejutkan awal sikit la esok...nanges mamanyer...harap2 buat la kan...

Sebelum tdo...saya sampul dulu buku yg sofia baru dpt tadi...





Now..dah habes citer....nak kene tdo dah ni..esok nk bgn awal...kejar buat kerja sbb pukul 10 citer adam dan hawa..haha..tak habis2... Byebye

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...