Sunday 10 February 2013

Travel dihari lahir

5.00 pagi/ 9.2.13
bgn awal sbb nak packing barang2 balik kampung....actually tak lena sgt tdo sbb seronok dpt hadiah besday dr hasben..huahua....umur 30 baru merasa hadiah special..sebelum ni besday asyik dlm pantang je...so hadiah ank je la...nant thn depan spare duit beli gelang ye bang....kuangkuang..bgn je terus sambar ipad...haha...bukak fb...di hari lahirla terasa diri seperti artis...balas msg kwn2 yg wish besday..seronok k..tq pada yg wish....tak kan wish saje kot...huahua..mengadap benda alah fb je dah setengah jam..past tu baru kalut nak packing..tak pack pun..p kemas dapur, angkat kain and basuh baju je dulu...buat benda2 tu pun dah smp subuh...ikhlas pun dah terjaga..hasben bwk turun bwh and letak dlm buaian..

7.30 pagi
Hasben bertolak p kerja...ikhlas mmg dah betul2 terjaga..melayan ikhlas je la tanpa rasa bersalah pada barang yg tak packing lagi.....saya kejutkan adik bongsu suruh bersiap...teman saya p sekolah...hari ni ada perjumpaan KRS...kene p jugak la..mana boleh aktiviti budak tak ada guru pengiring kan..so walaupun besday girl ( girl la sgt, sofia ckp mama girl k..hikik..), saya dipaksa and terpaksa ke sekolah jenguk budak2 KRS saya tu..

8.30 pagi
Hantar ikhlas ke rumah pengasuh..sofia masih tdo so saya tinggalkan dia ngan adik saya yg ke 4 tu...breakfast semua sudah siap dibeli...senang tau ada org kat rumah..tp sekejap je la merasa...

8.50 pagi
Sampai sekolah....p padang sekolah..budak KRS tengah kawad..bagus ank murid cikgu ni..disiplin.... After kawad, budak2 ni buat aktiviti masak telur...masak telur simple je...tanpa periuk or air bagai.. Cuma tanam dlm tanah telur tu, kemudian bt unggun api yg kecik2 je atas tanah yg ditanam telur tadi..tunggu la sampai telur ni masak...lama jugak tau telur tu nak masak...so saya bgtau budak yg cikgu nak p mkn dulu..cikgu tak makan lagi...mkn depan sekolah tu je pun..

9.40 pagi
Breakfast di kfc depan pagar sekolah..jgn tak tahu yg depan pagar sekolah saya ialah meto point...best kan..shopping complex gitu...order Platter combo kfc...tak sedap sgt k...menyesal beli...adik saya pun ambik menu sama...roti keras plak tu...hidangan pun sejuk....menyesal beli..tp dah terbeli...telan je la...lepak lama jugak la situ sambil update n3 besday saya..hikhik...

10.30 pagi
Pantau xtvt budak2 KRS... Dah masak pun telur diaorg...ada yg jadi ada yg tak masak..mcm2 budak2 ni..lepas pastikan semua brg2 dah kemas, saya arah budak2 bersurai...pesan terusbalik rumah...bukan boleh kira budak2 lelaki ni...maklumlah bila dah bertahun2 mengajar budak lelaki shj, teramat amat faham tingkah laku diaorg ni....kadang2 sama je ngan laki kita...hikhik

11.30 pagi
Ambik ikhlas dari rumah pengasuh.....pengasuh bekalkan bihun goreng...past tu pecut balik rumah..brg2 tak berkemas lagi...

12.00 thari..
Mula mengemas baju ank2... Siap je, kemas bakul utk letak air masak, susu sofia and ubat2... Kemudian, mula mengemas baju2 saya dan hasben...kemas beg pbs and beg sekolah sofia sekali..bwk dua tiga biji mainan si ikhlas....letih nak mampus...nasib baik ank2 saya adik2 yg tolong tengok kan...hasben tak balik kerja lagi....kemudian saya letak brg2 sebelah pintu keluar...kumpulkan sekali semua...baru tak tertinggal...nant hasben balik terus angkat masuk kereta....

1.00 ptg
Hasben dah balik...saya mcm biasa kemas dapur sekali lagi..kemas dan sapu ruang tamu...buang sampah dan susun segala brg2 mainan ank2.bila rumah dah complete kemas baru saya naik bilik bersiap...ank2 dah siap semua...ikhlas pun dah tdo time tu...

3.00 ptg
Bertolak sudah....lega...walaupun penat mengurus semua..tp tenang bila rumah ditinggalkan dalam keadaan bersih dan tersusun...baru ada feel balik kampung..tak payah sesakkan otak ngan nak pk rumah tak berkemas...Dlm kereta suap ank2 mkn bihun goreng yg pengasuh budak2 ni bekalkan tadi..bukan main berselera lagi...nant layan gambar kat bwh n3 ni ye...

3.30ptg
Sampai di gombak...singgah mkn thari dulu...mkn kat satu kedai kelantan ni....sampai bila2 dah tak p mkn dah kat kedai ni..korang tahu berapa rm kitaorg kene mkn tengah hari shj...rm 70... 4 org mkn...tp ambik lauk biasa2 je....terkejut bila bayar dia sebut rm 96... Kalah mkn dekat kfc.. Rm96 sbb campur ngan saya beli bahulu 2 bekas ..mlm sebelumnyer kitaorg mkn tomyam perahu pecah, nasi 4 org, kailan ikan masin, ikan 3 rasa, telur dadar, somtam, kueh tiaw sup and air2 baru rm 56...kat sini pengat durian yg tak ada durian and bekas teramat kecik smp rm 5.50.. Kalau dekat hotel or klcc or airport, saya tak kisah sgt la kan..ni restoran biasa je..mmg cekik darah...huhu...nant saya letak bil dia kat bwh sbg bukti ye...huhu

4.00ptg
Teruskan perjalanan..jem betul jln dr tol gombak sampaila ke karak...sejam lebih tersekat di situ....byk betul kereta....alhamdullilah jln clear lepas tu...

6.30ptg
Dah lewat sgt...kami berhenti solat asar dulu di hentian rehat temerloh...

8.30 mlm
Sampai rumah abg di bukit goh...tinggalkan adik2 perempuan saya kat sini sbb saya nak balik rumah mak mertua plak...disebabkan letih, hasben nak tdo sini dulu kemudian bertolak plak pukul 3 pagi utk balik rantau pjg.

10.00 mlm
Lepas mkn mlm, saya mandi and kemudian saya susukan ikhlas...terus tertdo..bgn2 plak pukul 12...p jenguk sofia...tdo dengan adik2 saya rupanyer.....dah habis sehari besday saya dengan xtvt di atas shj..apapun seronok...hehe

Pukul 3.00 pagi teruskan perjalanan ke rantau pjg..singgah solat subuh di rumah mak...mandikan ank2 pun kat rumah mak...sebelum tinggalkan rumah, saya sapu2 rumah dulu..dah seminggu mak and ku p umrah, rumah berhabuk sgt...pukul 11 baru smp rantau pjg....penat gilerrrrrrrrrr...

Past ni update n3 CNY di rantau panjang plak ye....















No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...