Thursday 7 February 2013

Buku bahasa mandarin

Salam...

Ambik sofia dari sekolah semlm...kemudian hantar ke rumah pengasuh..sampai di tempat kerja, mcm biasa saya akan bukak beg sofia dulu...buku baru utk hari ni ialah:



Buku bahasa mandarin



Buka2 buku nampak ini....




Terkejut kucing bila saya bukak...biru muka petani ..hikhik..

Lepas balik rumah pengasuh semlm, sofia cepat2 buka beg ckp nak buat homework...so penat tak penat layan je...sambil2 tunggu maghrib jugak...so lyn la ank2 dulu...sofia pun mula la kemaskan lg homework dia sambil dipantau oleh saya...dlm 15 min warna, terus ckp yaya dah penat...saya pun tak paksa la..saya suruh sambung lepas solat...lgpun tinggal ckit lg tak kaler time tu...




Haha..still nampak kelakar..

Lepas dinner semlm, suruh sofia siapkan lagi sikit homework dia..malas sgt2 plak dia nak siapkan baki homework tu semlm..mentang2 makcik2 dia ada..byk benda la nak main kan..last2, dia suruh saya pegang tgn dia and tolong dia kaler..apa2 je la sofia...siap je saya spend sekejap masa utk ajar dia membaca ...past nampak dia boring, saya pun mulakan proses sampul buku..tak habis2 mama sofia sampul buku..hikhik,.

Tu je la kisah buku sofia semlm..dah ketandusan idea nak cerita apa tp gatal jugak nak update blok..huhu...layannnnn........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...