Thursday, 18 July 2013

Saya nak start diet.....

Salam...

Semalam hati 1st puasa...warm up dulu...hari ni jadual pemakanan diet mesti dipatuhi..huhu...sahur wajib bangun..berbuka tu pasti..lauk2 yg saya masak apa la sgt kan..setakat mkn ikan and nasi or ayam and nasi belum lagi menjamin kegemukan..biasa sepinggan je mkn...pening melayan ank2 yg berbuka sekali...kalau ikhlas tepis air, habis satu dapur basah..selera kita pun hilang..kadang2 tgh berbuka si kakak plak nak membuang...siap je panggil mama..selagi tak p basuh selagi tu la mendayu2 panggil..lagi la hilang selera...situasi bila hasben shif mlm..nak kata peluh tak keluar? Dah berganda peluh keluar eh...bgn pagi dah exersice dengan kerja2 rumah.past tu.bekejar ke sekolah..kat sekolah mengajar and berjln tak berhenti..balik rumah, letak beg terus bersilat kat dapur..tp yg pelik bdn makin naik..bukan makin kurus..makin penat makin kuat mkn..makin rajin masak.alahai..satu lg, bertekad tak nak berbuka ngan minum air sejuk....harap2 mampu la kan

Sempena bulan ramadan ni...nak ambik kesempatan diet...tak turun byk pun tak apa..yg penting ada la nampak kurus sikit time raya...huahua..JOM DIET...


5 comments:

  1. Kak...sy pun diet tp xturun berat badan..
    Maka sama2 usaha la ..
    Kak..ada anak nk buka puasa pun tergesa gesa..tpaank la menceriakn suasana tu kn..

    Doakn cik hani dpt baby cpt jgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah tak lama la tu...ada la rezeki..kita sama2 doa..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...