Wednesday, 16 October 2013

raya haji

Salam...

Tiba2 plak black out mlm ni...yg saya pelik, 3 beranak ni lena bukan main tidurnya..si abah siap berdengkur..jeles k..saya duk keras mata tak dpt nak tdo..dah jadi jaga utk ank2..kejap2 ambik hs p suluh ank2 risau nyamuk gigit...pengorbanan sungguh..hehe...

Dah alang2 tak boleh tidur, terus je la update n3 raya haji ni..kang tak citer plak nanti...almaklumla kerja berlambak menanti bila balik kajang nanti..nanti?? Esok dah balik pun...:(

Ok..menu pagi raya ialah nasi dagang air tangan mak..cewah..best plak nama... masakan mak semua sodap kan...bila duk jauh tu la yg duk teringat sokmo...meleleh air liur tau....

Lepas semayang raya kitaorg p umah mak sedara kat bukit besar..lama jugak beraya kat sana sbb tunggu lembu korban...lembu yg mak ambik utk korban tu turn sembelihnya yg ke 12...sgt2 la letih menunggu...letih mengunyah mknan gak sebenarnya..yg p tunggu ayah dan hasben saya..haha..kitaorg tunggu kat rumah je...

Pukul 4 baru leh balik rumah mak...nak bahagikan daging korban la plak kan...saya, hasben n ikhlas duk bantai tdo lepas tu..sofia je yg tak tdo..main ngan makcik2nya la...sejam lebih gak membuta..keluar2 bilik cari makanan lagi..hikhik..bantai mkn nasi dagang, nasi bariani n pulut durian plak..ko tengok..buruk lantak kan..

Si ikhlas n sofia pun sama..kejap2 mintak nasi...mcm mak pak dia jugak mkn...selera menjadi jadi..bertambah menjadi bila mlm ada org hantar lauk singgang dan gulai daging...ya Allah...sedap giler...raya dipenuhi ngan xtvt mkn je...sabar aje la...

Apapun, dikesempatan ni saya dan keluarga nak ucapkan selamat menyambut hari raya aidiladha..moga berbahagia selalu..:)

Raya  haji 2013



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...