Monday 21 October 2013

teacher sofia tahu saya ada blog..huhu

Salam....

Weekend ni tak kemana pun....hasben kerja hari sabtu..hari ni plak kene shif mlm..so nak beraktiviti diluar pun macam malas.  Cuma mlm sabtu p econsave beli brg2 dapur..tadi lepas asar hantar adik saya balik uitm...tak sempat nak menyinggah mana2 pun coz hasben terkejar kejar nak p kerja..yg sempat singgah kedai runcit beli minyak cap kapak n minyak afiat utk saya...pening n lenguh2 sekarang...fuhhh...

ank2 tetap beraktiviti walaupun di rumah...tak nak la buang masa mcm tu je kan...main sambil belajar..diaorg pun tak boring sgt duk kat rumah coz cu dia rajin duk melayan...

sofia didenda... 2 hari kene buat writing..jumaat baru ni p ambik dia dari sekolah...teacher julie ckp writing sofia tak kemas sekarang...perangai baru ialah kuat menyembang ngan kwn...tengok2..ikut sape la tu..hikhik....sofia ni selalu kene puji seorg yg pengemas...tulisan mahupun lukisan or mewarna mmg kemas..teacher dia la yg selalu puji kerja dia kemas....bila dah tak berapa kemas kene report la kan....mama dia pun buat modal utk mendenda ank.huhu...ala bukan nak denda sgt pun..just nak dia tahu yg tak boleh buat writing comot2...satu lagi nak isi weekend punya aktiviti utk dia yg tak sempat nak fikir nak buat apa...buat writing sambil main2 ngan adik dia pun ok gak kan...adik pun bt writing jugak la bila tengok kakak ber writing..

Awal2 buat ok lagi la

Muka surat ke 2 dah mcm2 alasan...penat..ngantuk..yg paling tak tahan alasan dahaga.

Past tu tak ada writing dah...melukis princess n prince dia je la...
Buat writing 2 muka surat bersamaan 2 hari baru siap...huhu...sabar je la kan...iklan byk sgt si sofia ni..tak pe la asal kakak buat sbb kakak suka nak buat...paksa2 kan tension plak ank i nant...

Berbalik pada teacher sofia tahu saya ada blog...

teacher julie:" mama sofia jual tudung ke?"...
Saya: tak ada plak..kenapa?
Teacher julie:dlm blog tu nampak ada jual tudung
###alamak...teacher sofia pernah baca blog i ler..#####ambik bantal tutup muka boleh###hikhik
Saya: ooo..tu iklan sponser dari kedai tudung2u..sebulan je..just iklan kan je...saya tak jual pun...

Actually saya ni jadi segan bila org tanya saya pasal blog saya depan2...ntah apa penyakit pun tak tahu...maybe sbb penulisan saya biasa2 n tak sehebat blogger2 lain...tp saya menulis kerana saya minat...ikhlas dari hati...cerita utk tatapan ank2 manja saya nanti...jugak utk share pendapat...tak ada masa nak auta...eh..jgn tak tahu yg saya pernah dpt komen ckp saya auta cerita...padahal dia yg tak baca cerita saya smp habis n tak paham betul2..nak tercacak gak rambut saya menahan marah...dia ingat saya nak tambah2 utk sedapkan cerita kot...sori la ye...tak kuasa..bukan drama swasta pun nak auta2..kalau tak suka tak payah baca...saya dah jwb pun komen dia....past tu senyap tak berbalas...malu la tu kot....ingat nak up n3 tp mcm bodoh la plak nak lawan2....cuma kene ingat bukan semua org suka baca penulisan kita kan..lantak la..saya bukan buat salah pun...ini blog saya..suka hati saya la nak tulis apa pun kan..yg tak suka, jeles la tu sbb tak ada blog....hahaha......

Apapun saya suka gak teacher sofia baca blog saya...boleh dia tahu pasal perkenbangan sofia di rumah....kenal sofia dengan lebih dekat lagi...kan ada kebaikan tu...

Ok la...malas nak cerita pjg2...nak tdo sudah...saya akhiri ngan letak gambar budak kecik 2 org kesayangan saya ni...

1 comment:

  1. wahhh..mama sofia ada blog ke? hihikk..malu mmg malu kalau orang tanya soalan macam tu kat kite kan..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...