Wednesday 10 April 2013

Deko produk ikea

Saya mmg suka dengan brg2 ikea.. Bg saya cantik and kemas sgt2.. Rekaan dia kene dgn citarasa..mcm yg saya dah janjikan sebelum ni, saya nk update brg2 yg saya beli dkt ikea minggu lepas dlm entry yg ln kan.. So hasilnya adalah seperti di bwh..
Ini adalah ruang yg saya letak peti ais pada mulanya..kemudian saya alihkan peti ais ke ruang belakang dekat ruang kami mendobi..lepas tu kami tengok ruangnya agak lapang bila tak ada peti ais..so saya dpt idea beli meja breakfast ni..yg bestnya meja ni leh lipat ke bwh..if nak guna ruang boleh lipat je and ruang wet kitchen kami akan nampak lagi luas...meja ni rm 169, kerusi rm49.90 sebiji, pelapit kerusirm 22.90 sebiji, karpet rm39.90 , pasu lalang tu rm 12.90 and magnet board tu rm49.90.. Saya suka magnet board tu coz leh tampal kerja kraf sofia di sekolah..So i love this space..dah jadi ruang lepak kami ank beranak..bukan setakat breakfast tp lunch and diner pun disini..so ruang mkn saya yg depan rumah tu mmg tak berusik..so leh la kemas sepanjang masa..hehe..kat sini ank nak sepahkan pun tak pe coz dah kat wet kitchen..nak sapu n mop pun senang...

Ni plak dkt dry kitchen.. Mulanya dinding atas singki tu kosong.. Nampak tak ceria.. So time round2 dlm ikea tu terjumpala benda alah 4 biji tu..rasa mcm ok je if letak kat ruang dinding yg kosong ni.. Ni pun bingkai cermin sebenarnya.. Saya pun grab je la 4 biji.. Harga?murah je rm3.90 sebiji.,tak lebih dr 16 hinggit pun.. Huhu..

Ni plak ruang nak naik tangga.. Jenuh cari idea nak letak apa.. Nak letak pasu yg ada ranting kayu mcm dah byk sgt pasu dlm rumah ni.. So saya and suami grab yg ni satu.. Rak buku... Actually dah lama usha rak buku ni.. Cuma budjet tak ada lagi nak beli.. Ok la, nampak kemas and jimat space.. Leh susun buku and majalah.. Perhiasan 2 biji tu mmg dah ada.. Saya ambik dr display kabinet kat ruang mkn and letak sini.. Nant kene pk nak ganti apa kat display kabinet tu..huhu.. Byk lg ruang nak tambahkan koleksi majalah tu..akan diusahakan utk membeli.. Hehehe.. Harga rak buku ni rm 199..

Tu je la produk ikea yg kami beli hari tu.. Yg lain2 tu brg2 kecik and kegunaan harian je.. Utk deko2 rumah yg ni je la.. Tp amat2 puas hati dgn brg2 ikea ni..syok gilerrrrrrr.... Hikhik

2 comments:

  1. oh kalaulah ikea ada adi sini, berkenan betul dgn rak buku tu...boleh lipat masuk keta ker...teirngin nak g grab juga wp tak penah sampai lagi ikea so far...hahah

    ReplyDelete
  2. Cantik jugak letak kt sudut shelve tu.. Saya pun byk jugak beli brg ikea. Xpandai nk deko je. Boleh ambil idea dr blog sis.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...