Wednesday 10 April 2013

Tupperware letak rempah

Salam jumaat semua...hooray dah jumaat...esok cuti....tp hari ni tiba2 dpt surat kene p meeting KRS kat PPD...nasib baik dekat je tempatnyer...kalau la ampang, menangis jugak nak p cari jln tu....

Cerita hari ni ialah pasal tupperware yg saya baru beli..ala tupperware simpan rempah ratus...tapi saya ni tak kira garam, asam jawa, serbuk kunyit or segala mak nenek, semua masuk dlm bekas rempah ratus...tak kisah la kan..asal time nak masak, brg2 keperluan yg sentiasa kita guna ada depan mata and tak payah nak mencari cari dlm kitchen cabinet....

Dulunyer saya simpan rempah ratus saya mcm dlm gambar ni





So semlm dah ganti yg baru...tupperware jugak..cuma yg ni ada rak sendiri..so lagi nampak kemas....







Tak isi apa2 pun lagi..tak ada masa la hari2 keje nak mengemas bagai...tunggu esok lusa baru isi segala macam rempah ratus ye...

Kalau korang minat..korang pun boleh order...saya akan bg no tel kwn saya and leh berurusan jual beli tupperware ngan dia..leh dpt diskaun harga lagi ye..saya jual jugak dulu tp skarang saya mmg dah tak ada masa nk berbisnes..lebih tumpu pada ank2, hasben and yg paling terbeban ialah PBS... Tp if nak order sikit2 boleh la saya tolong beli and poskan...hehe...apapun produk tupperware ni mmg best sesangat....saya ni bukan takat giler tupperware tp dah tahap ceo giler tupperware..hikhik.....

4 comments:

  1. dah setahun tak membeli tupperware...hihi...
    bekas rempah ni memang set 8 bji atau jual 2 biji2 cam dulu2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni dia set 4 biji, past tu leh beli rak dia tu..nora beli 2 set so dpt 2 rak la...tu jadi 8 biji..

      Delete
  2. Saya ada nampak bekas rempah yang comel untuk koleksi akak2 and abang2 and makcik pakcik,
    Comel sangat..... colour hijau muda, lutsinar dan kedap udara. Tengok gambar dia kat:
    http://muslimchoices.com/?p=pop_up_spice_rack&s

    ReplyDelete
  3. ka mana ye nak cari bekas rempah tu?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...