Wednesday 10 April 2013

Projek deko bilik ikhlas....

Dlm n3 wall sticker and family hall, saya ada bgtahu yg thn ni saya nak bagi tumpuan pada bahagian atas rumah saya ni kan...actually budjet mmg tak ada so deko setakat yg mampu je la....setelah family hall, tumpuan saya seterusnya ialah bilik si ikhlas..kenapa bilik ikhlas? Kenapa tak master bedroom or bilik sofia? Sebabnyer:

1) bilik ikhlas dah lengkap ada katil dan almari...ni pun bukan yg baru...dr rumah sewa saya dulu..beli time mak saya dtg nak jg saya pantangkan sofia dulu....almari baju dlm bilik ikhlas lagi lama.suami saya beli time dia bujang lagi...
2) bilik sofia belum ada katil..so hold dulu...ada plan jugak tu...tunggu budjet dr mana pun tak tahu la...tp mmg kene deko jugak bilik ank dara ni sbb dah nak ajar dia tidur sendiri mulai thn depan.
3) master bedroom mmg perlu keluarkan budjet tinggi...jadi skarang tak ada niat lg nk deko cantik2.. Just kemas biar nampak teratur and menarik di pandangan mata saya je...

So...mulala deko simple2...




Ni saya tampal depan pintu bilik ikhlas...saya jumpa kat kedai fotostat semlm...actually penyepit kertas...saya ubah2 la sikit kan...hikhik...





Kecik je benda alah yg saya tampal nama ikhlas tu




Pandangan dr depan pintu




Pandangan dlm bilik




Ni dlm bilik..pintu ke toilet




Pandangan dr katil..terus nampak tangga and kerusi yg berdepan ngan family hall




Ni owner bilik..hikhik




Sudah mula bt onar....gerammmmmmmm.....gigit jugak budak2 ni....

So tu je la....akan di update perkembangan seterusnya.....antara projek akan dtg ialah tukar langsir...letak rak buku...letak frame canvas yg print gambar ikhlas fi dinding mana belum decide lg.....nk letak jam yg saya duk bekenan dr young qhalifah.....tunggu je la....hikhik

4 comments:

  1. Oklah tu deco bilik sikit2 lama2 nanti siap semua bilikkan.

    ReplyDelete
  2. Assalam dan salam kenal. cantek dan kemas susunnya. Sy nak tye, ikhlas dh mula tido sendiri ke kt bilik die? bpe thun dah ikhlas yer? bukan pe, sy pon de blik utk anak dan plan mmg nak latih tido sendiri. umur setahun 1bulan. tp cian pulak nk biar die tdo sensorang sebab die masih nyusu badan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm..ikhlas tahun ni baru 2 tahun..belum tdo bilik sendiri lagi..bilik just jadi playroom dia dan kakaknya dulu..kecik lagi tu ank pn...kesian..biar lepas susu bdn dulu la..biasa ank susu bdn suka melekat ngan mama dia je kan

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...