Monday 28 January 2013

2nd day @ port dickson

Salam....selamat sambung cuti semua....

N3 ni hajatnyer nk update semlm...tp dah penat sgt sampai tertido kat ruang tamu..4 beranak tergolek dpn ruang tamu ni semlm...dinner pun tak..huahua...

Lepas subuh tadi pun bdn saya ni still rasa penat..ank2 and hasben dah bgn...saya buat bodoh je tidur depan ruang tamu rumah ni..telinga dengar jugak budak2 ni duk bersuka ria ngan abah diaorg kat family hall atas rumah....ntah main apapun tak tahu la..mata saya mmg dah tak boleh nak bukak...sedar2 pun dah pukul 8.30... Mamai2 bgn suruh hasben p beli breakfast....sakit perut..maybe tak mkn semlm..gastrik la saya ni..apa lagi...

Lepas breakfast terus,menguruskan urusan rumah tangga...kain baju yg bwk balik dr PD nak kene basuh and jemur, rumah nak kene bersapu dari atas smp bwh, kain 2 bakul yg kumpul dari minggu lepas kene lipat, baju kerja hasben, sendiri and baju sek sofia kene iron utk seminggu terus....bila dah lewat mula buat kerja makanyer lambat la siapnye....so utk lunch saya masak jugak la..masak nasi jerk..huahua...lauk suruh hasben beli..tak terkejar masa..budjet lepas zohor nak siapkan semua kerja tp tak kesampaian....sambung lipat baju sampai pukul 4..

Akhirnya siap semua tugasan rumah..tenang hati..mlm ni nak kene pantau homework sofia, nak kene spend masa main ngan ikhlas dan nak kene siapkan register kedatangan budak2 sekolah....



Tu dia...p 2 hari 1 mlm je ni...baju dah setong...





Lebihan mknan yg nak kene kemas jugak...sofia tak boleh tengok maggie cup tu...kalau tahu ada je mesti nak..sorok awal2...tp tak sempat sorok pun dah mengamuk nak bila nampak....Mengamuk mcm mama and abah dia tak bg mkn je..lempang jugak budak ni kang....tp sebelum lempang dia mesti saya kene lempang ngan hasben dulu coz saya yg gatal beli..huahua....

Apa la yg saya duk melalut..intro punya la panjang...ni baru nak masuk tajuk n3.. Hikhik....jenuh korang tunggu apa la yg saya nk cerita ni kan...cewah..budjet mcm ada je org baca blog saya ni..ala tak kisah la..org baca ke tak..yg penting saya baca..hikhik...merangkap diari hidup gitu...

Lepas subuh hari ahad tu, hasben kata nk p breakfast kat luar dari tiara beach resort ni...ikhlas dah lama bgn...solat subuh sama2 ngan kitaorg..hikhik..tak la....bgn terus cari pelampung..dah mabuk air dah ank saya ni..sofia terbongkang lagi tdo..dah la jatuh katil mlm tu..kesian plak..slow2, saya kejutkan sofia dr tdo..kalau drastik sgt kejutkan nant mood dah bertukar susah plak..akhirnya sofia bgn dengan jayanya tanpa ragam...dlm pukul 7.30pg kitaorg keluar breakfast....budak2 ni pakai baju tidur je..nak mandi kan malas sbb kejap lagi nak p berendam jugak...ingatkan kitaorg paling awal keluar p breakfast, rupa2 dah belambak org kat luar...hikhik....cari kedai yg dekat2 ngan tiara beach resort ni je...dlm pukul 8.15 kitaorg dah masuk bilik balik....

Acara seterusnya ialah mandiiiiiii....sebelum tu hasben pump pelampung dulu....pakaikan swim suit kat ank2 dulu..tak sabar2 budak ni...


Tu dia...dah ready..hehe...

Seperti yg saya janji dlm n3 sebelum ni yg saya nak snap gambar time mandi..nah saya tempek gambarnyer....syok giler... Past ni destinasi holiday kitaorg mmg hotel or resort yg mmg ada water park...











Byk lagi tempat yg saya tak snap..ni baru 2 kolam..ada satu lagi kolam utk budak2 mandi..tp tak snap pun...dah malas sbb kami laki bini mmg nak enjoy join mandi ngan nak2.. Tak kuasa nk pegang kamera or ipad lama2..

2jam lebih jugak kami mandi.. Sampai ikhlas tertido dlm air..hikhik..boleh harap betul budak sorang ni..agak2 la kalu nak tdo pun kan....Bila dah semua keletihan, saya pun ajak hasben naik bilik la...lagipun sebelum pukul 1 nak kene check out..brg2 dlm bilik tak berkemas lagi.....so masuk bilik..mandikan lagi sekali budak 2 org ni..pakai baju cantik2. Past tu saya apa lagi..ligat kemas barang la....dlm pukul 12.30 jugak baru check out..sofia bantai tidur dr pukul 12 lagi...ikhlas still aktif la kan..

Destinasi seterusnya ialah ke pantai sambil2 nak shopping ckit2....sampai di pantai teluk kemang dlm dekat2 pukul 1.. Dah panas time ni...kami round2 kat kedai2 jual baju...saya ni kalau p mana2 mesti suka beli baju yg ada nama tempat yg saya p....so beli la semlm baju2 di bwh ni...ala buat kenang kenangan....mcm jauh sgt PD ni kan..jauh tak jauh pun 5 tahun kawin, ni baru jumpa PD..hehhe..








Shopping ala kadar je..budjet tak ada..hikhik...past tu ambik angin pantai plak...cari port teduh sikit, mkn aiskrim and rojak buah..syok gitu..sejuk je angin pantai...rasa mcm tenang je....hilang penat and stress....sofia masih tidur time ni..bukan time ni je..sepanjang perjalanan balik dia tdo...sampai bangi baru dia terjaga....baik punya mimpi...ikhlas gak maintain..tengok bot..tengok org main banana..makan rojak sama2 mama and abah...







Lepak kami tak lama jugak..pukul 2 lebih hasben ajak balik...so ikut je la... Rasa sekejap bebenor cuti...perjalanan balik mcm sekejap sgt2.. Pukul 3 lebih dah sampai bangi..mcm sejam je dr PD... Maybe jln tak jem mcm hari kitaorg p PD tu kot...Singgah bangi dulu sbb hasben ajak mkn nasi bariani gam....dah kenyang baru balik rumah..masih sempat solat zohor di rumah....tak jauhkan PD... hehehe...so....puas hati sgt p holiday sambil celebrete besday sofia ni..yg penting saya tengok ank2 gembira ..ank2 tu yg paling penting....syg ank2 mama...nant besday ikhlas mama and abah celebrete mcm kakak jugak ye..ke mana??? Tungguuuuuuuuuu

2 comments:

  1. kalu g pantai memang syok..ralit tengok keindahanNya ni..lagi2 kalu petang redup2 dengan angin sepoi2..aduhh syoknye...
    n sgt romantis ye awak dilamar di atas kayak..hehehhe..

    suke kat baju lengan merah tu..shomell..

    n lagi satu tengs share cite ikhlas tamau minum botol..skang ilya picitkan puting susu imran pon telan la susu..tu pon tak dapat bnyk..sekali penyusuan dalam 1.5 oz / 40ml cmtu..belum kira yang kluar2 dr mulut die lagi..doa n usaha je la skang ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same2... Sekadar kongsi pengalaman je ilya...mana tahu leh membantu kan...Sekejap je imran tu...nanti boleh la tu...

      Mmg syok duk tepi pantai ni.....tenang sgt2...

      Declare atas kayak..hikhik..kisah lama...nakal la dulu2... Ntah apa2 kan....skarang bila dah matang ckit baru perasan apa yg baik and buruk yg buat zaman muda...bila tengok budak2 cinta cintan ni rasa nak ckp je..tak payah la over2.. Bila jodoh kita mmg tak kemana...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...