Sunday 13 January 2013

Aktiviti sabtu dan ahad kami

Pagi sabtu, hasben saya dah siap2 p kerja seperti biasa...dia keje half day hari ni... So tinggalla kami 3 beranak juga half day di rumah..hehe....aktiviti pagi saya adalah bergolek2 ngan ikhlas depan tv..ikhlas mcm biasa bgn awal..sofia masih tidur time tu..saya biarkan aje dia menikmati tidur dia time cuti ni..sambil2 golek ngan ikhlas, sambill2 tu terjah2 blog org...bila lagi nak terjah kalau bukan time weekend kan..kalau hari kerja mana ada masa nak golek2 ni...hari ni kemas rumah lambat sikit pun tak pe..masak lambat sikit pun tak pe jugak...tak ada nak kejar masa..breakfast saya 3 beranak senang je...saya panaskan lauk semlm ...biasa time suami saya kerja pagi saya akan masak mlm....so mlm tu terus masak lebih biar cukup utk breakfast kami 3 beranak keesokan paginya....so disebabkan mlm sebelumnya saya dah masak tumis ikan, so pagi sabtu mkn yg tu je la...hikhik..tambah goreng nuget sikit2 je....sambil2 layan blog sempat jugak saya rakam video kat bwh ni.....si kecik ikhlas ni dah mula faham arahan ringkas...:)






Bila dah puas golek2, saya ajak ikhlas membasuh ngan saya...main air plak....tgh syok2 membasuh ngan ikhlas, sofia tiba2 muncul depan pintu bilik air....dah bgn rupanyer...siap je aktiviti membasuh and jemur baju, saya mandikan budak2 kemudian bagi mkn..lepas mkn saya biarkan diaorg bt aktiviti sendiri...ikhlas mcm biasa ke hulu hilir bwk mainan..sofia plak sibuk siapkan buku princess yg abh dia belikan...saya mula mengemas dapur and ruang tamu...bila dah settle ketja rumah tangga saya rest2 la dekat sofa....sebelum tu saya dah keluarkan ayam dari freezer..plan nak masak nasi ayam...special sikit hujung minggu kan....sambil2 santai saya rakam plak video ni..budak2 ni buat aktiviti yg slow motion je...maybe dah keboringan... Tambah2 tak ada abahnyer..


tengah syok santai ngan budak2, tiba2 hasben tel ckp nak p kenduri kawin kawan dia kat salak tinggi....tak payah masak katanyer..siapkan ank2 je....so lepas solat zohor kitaorg bertolak...lepas ke kenduri kawin, plan nya nak ke um...p hantar barang kat adik tp hasben plak salah masuk jln putrajaya so menyinggah la kami ke putrajaya dulu....hasben p bwk ke kompleks sukan air....cantik jugak lawasan dia...




Ada kawasan berpasir ala2 mcm tepi pantai..budak2 pun leh mandi...









Suka sgt budak2 ni jln2 sini











Last2 sofia merengek rengek nak main gelongsor...mana nak cr kat sini sofia oiii...past tu terus kami ke um...solat asar kat sana..lepas bagi brg kat adik, kami terus menyinggah kfc ..tak mkn pun tp bwk budak2 ni p main gelongsor..hahha...dlm 20 minit kat situ baru bertolak balik kajang..disebabkan malas nak masak, kami p tapau char kueh tiaw dulu baru balik rumah..tu je la aktiviti sabtu


Hari ni...ahad...duk rumah je...kemas rumah, iron baju, lipat baju,masak nasi ayam and golek2 4 beranak depan tv....esok dah keje so rest cukup2.,, selamat dtg isnin la pula,...:(

2 comments:

  1. golek2 adalah aktiviti yang paling besh skali :) i likeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye..salah satu cara nak kurangkan tension..hahahah

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...