Friday 18 January 2013

Homework pertama sofia + ikhlas jatuh di bilik air

Salam....

Dah ada dua ank semestinya saya tamak nak bercerita pasal kedua2 ank saya tiap2 hari..hehe...bukan cerita utk apapun..just sbg kenangan utk saya dan ank2 je...Yg bacanyer saya jugak..hehehe..kalau korang semua suka baca bebelan saya pasal ank2 saya, terima kasih byk2 ye....sekadar suka2 or sebagai diari kehidupan tak salahkan...nant bila budak2 ni dah besar and faham boleh tunjuk kat diaorg...biar dia baca mcm mana kerenah diaorg time kecik2... Syok apa...tayang video diaorg kecik2...ish mesti moment membesarkan ank2 kecik ni akan dirindui suatu masa nanti...

1st cerita pasal sofia....hari ni sofia dpt homework..ni 1st homework yg sofia bwk balik...minggu ni sofia duduk ngan abah dia..ikhlas je hantar rumah pengasuh...time saya kat sekolah, abah dia telefon bagitahu sofia buat homework..dapat lagi satu buku baru..buku aktiviti katanye...teruja saya dengar sofia ada homework...bukan apa.. Terisi jugak masa dia dirumah dengan kerja2 berfaedah...so sesampainyer saya kat rumah tadi, sofia terus tunjuk homework yg dia bt...



Teacher siap cop homework and  date lagi...Good2....





Ni hasil homework sofia..okla kan... Walaupun a tu kadang2 nampak mcm o..hikhik...time padankan a ngan gambar yg sesuai tu siap buat dialog lagi kat abah dia..." a ni ayam tau...ball salah".. Ok good..alhamdullilah..tq Allah...

Tadi, saya dengan penuh semangat sampul buku ke 2 yg baru dpt ni..buku 1st saya dah sampul minggu lepas....bukan apa..just nak ajar sofia sayang buku..jgn rosakkan sbb nk guna lama lagi ni..baru belajar huruf a..nant sampai z dah tinggal kulit susah plak kang...hehe....






Hah..kan kemas sikit bila sampul....bersih je nampak..cewah....Ntah2 saya sorang je yg semangat sampul buku ank...haha..

Hari ni jugak saya dapat sticker nama sofia yg saya order dari kwn sekolah saya....cantik..saje pesan kat kwn suruh cari yg ada gambar princess..suka bukan main la sofia ni bila saya tunjuk..



Ni dia sticker nyer..rm5 utk 100pcs nama tu...

Saya guna utk tampal kat brg2 sekolah sofia...








Dekat botol air pun cik sofia ni tampal....Apa2 je la sofia..yg penting minat p sekolah...






2nd cerita pasal ikhlas plak...pagi tadi ikhlas jatuh bilik air sampai bengkak bwh mata..lantai licin...saya plak p lepas tgn dia sbb kalut nak capai benda lain....alih2 jatuh tergolek anak i....menangis sekuat hati la sbb sakit si ikhlas ni....kesian sgt..tak sampai 5 minit dah bengkak atas and bawah mata sebelah kanan dia...bersalah sgt..mama mintak maaf sayang..mama tak sengaja..lepas tu cepat2 saya suruh suami tuam..saya dah terketar2 dengar dia nangis kuat sangat....alhamdullilah tak ada apa2. Syukur...

Mlm ni si ikhlas duk menunjuk skill memanjat dia..panjat sofa and meja study kakak dengan selambanyer...kita plak gerun takut jatuh....dah la baru jatuh bilik air..so duk jaga dia je la tadi..nak sentuh kerja sekolah pun tak senang..tunggu dia tidur je la...ok la nak siapkan APDM sikit lagi ni...jom layan video ikhlas bertajuk lipas...hahaha...Actually bukan lipas pun...si ikhlas ni pantang tengok binatang kecil2, semua di sebut lipas...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...