Tuesday 15 January 2013

Hari 1st dah kalut....

Kenapalah sekejap sgt weekend....hari pertama kerja saya dah kalut....

Kalut pertama hari ni bermula pagi tadi....saya dan suami ada urusan di bank...keluar dari rumah dah agak lewat...pukul 11.15 masih di bank padahal kami kene ambil sofia pukul 11.45... Risau takut dia menunggu plak nanti....si ikhlas kami angkut sekali ke bank.... Tak sampai hati nak hantar ke rumah pengasuh awal2.. Lagi pun abah dia kerja mlm minggu ni..kalau saya hantar awal mesti tak puas main ngan abahnyer...cara saya mmg mcm tu..susah mcm mana pun saya akan angkut ank saya...mmg tujuan nak lebihkan masa bersama anak berbanding ank bersama pengasuh...so siap je urusan bank dlm pukul 11.30 terus berkejar balik...disebabkan takut terkejar2 ke sekolah,kami terpaksa gak hantar ikhlas ke rumah pengasuh pukul 11.30.. Lagi pun perjalanan saya masih byk persinggahan... Setelah berkejaran, akhirnya smp jugak di depan sekolah sofia tepat jam 11.45... Huahua...berjaya manage masa...ambil sofia terus kalut p cari kedai fotostat plak..nak fotostat senarai nama pelajar...lepas cepat2 fotostat, kalut plak p cari kedai mkn utk beli lauk tengah hari...saya tak masak hari ni sbb nak ke bank tu la...apa yg best ada kedai mkn baru bukakdepan perumahan saya ni..owner dia melayu..mmg jual lauk pauk utk lunch...seronok bukan main saya sbb selama ni kedai mamak je byk kawasan ni..kalau ada kedai melayu pun mesti jual utk makan mlm...so lepas ni tak perlu la susah2 hati nak beli lauk kat mana bila time tak sempat masak thari....depan rumah pun ada...

Kalut seterusnya ialah di sekolah...siyes ckp, hari ni penat giler2... Bermula kelas dr pukul 1.10 smp 2.00... Berkejar ke padang and dewan utk pendaftaran koko dr pukul 2 smp 3.00..sambung mesyuarat agong rumah sukan dari 3.00 smp 3.40..solat zohor and sambung kelas dari pukul 4.10 smp 5.10.. Bekerja dan bergerak non stop k...mulut pun function sepanjang masa..penat sgt2.. Lepas kelas, solat asar dan pump susu plak....tengok2 dah pukul 6.40... Balik sudah....padahal byk lagi kerja2 tak dpt nak siap di sekolah..mesti kalut di rumah plak nanti...

Ni sambung taip.... Tgh2 taip semlm aku boleh bantai tdo.....haha...,di rumah semlm semestinya kalut ngan ank2...suami p kerja so sayalah mama and saya la abah....kerah ank2 solat...kerah ank2 mkn and kerah ank2 main...haha...tp try spend masa borak2 ngan sofia and ikhlas... Ikhlas hari ni duk sebut ok.....lawak k dia sebut...hikhik...sofia plak duk nyanyi lagu baru yg dia belajar kat sek..actualy saya confius lirik nyanyian dia sbb sekejap dia sebut mana ikan..sekejap2 dia sebut mana kucing....haha...lyn je video kat bwh..tp dlm video ni mana ikan kot dia sebut..hikhik.....apa2 je la sofia...yg penting ingat apa teacher ajar and mama dpt dengar dan tengok benda baru sofia belajar setiap hari...



Semlm sepatutnya saya kalut ngan APDM.....tp saya dah kalut tdo awal berjemaah ngan ank2...check pg ni la sekejap..hasben i ada pagi..jgn jeles..hikhik...ok la...tu je kisah kalut saya....byebye...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...