Thursday 17 January 2013

Genap 6 tahun

Hari ni 16 jan 2013 merupakan antara tarikh penting dlm hidup saya....genap 6 tahun bergelar guru... Harungi perit getir dunia pendidikan..rasa suka duka alam pekerjaan...tempuh dugaan bila dibebani pelbagai tugas pengkeranian...hadapi kerenah beratus pelajar yang pelbagai ragam....menangis bila pengorbanan terasa tidak dihargai....dimarah, ditegur sampai jadi lali...sampai pernah terdetik di hati utk berhenti....tp jauh di sudut hati, saya sayang kerjaya ini walaupun saya rasa gelaran guru mungkin tidak sehebat mana dimata org sekarang...kadang2 kita dikata tidak menjalankan tugas dengan sempurna..biarla apa org kata, yg penting Allah tahu niat kita..ikhlas kerana Allah..tak pernah sedetik dihati utk kedekut ilmu yg ada...time mengajar luah segala yg ada....

Tahun ni saya lebih bersemangat sbb terdengar kata2 dr fazilah kamsah...petikan kata2 dia lebih kurang macam ni.." cikgu2, kalau kita jadi cikgu, jadilah cikgu yg dedikasi, jadilah cikgu yg baik, yg amanah, jlnkan tugas kita dengan betul...insyaAllah anak2 cikgu akan berjaya"..

So....saya suka jadi cikgu..caiyok cikgu tunku noora....:)


2 comments:

  1. syokkan jadi cekgu...walopon keje sbenarnye hanya cekgu2 je memahami..happy 6th anibeseri as a teacher tunku n0ora..the great teacher inspires !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq...mmg syok....tp kadang2 tak larat nk kejar kerja yg tak terdaya nk dibuat...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...