Friday 11 January 2013

Bila sofia dapat buku

Semlm, mcm biasa pukul 11.45 saya p ambil sofia... saya antara org terawal ambil ank...lg pun aktiviti dr kul 11.30 smp 12.00 cuma tengok video je...lgpun saya kene cepat sbb destinasi saya seterusnya ialah ke rumah pengasuh, kemudian ke tempat kerja...so sesampainya depan pagar, saya dah boleh nampak teacher tadika tu panggil sofia...saya pun nampak sofia bgn and ambil beg ngan botol air dia..keluar je dr pintu, sofia ambil sliper dia and sorang teacher pimpin tgn dia menuju ke kereta... Teacher tu pun bukak pintu kereta and bye2 kat sofia....tak smp setengah saat teacher tu tutup pintu kereta, sofia dengan penuh semangat ckp.." mama dpt book...teacher tak bg tulis..baca je" sambil2 tu tgn duk buka beg...saya plak tak smp hati nk terus drive...toleh and tengok la book dia sambil puji2 book dia.. Wah...cantiknya book yaya... Nant mlm kita belajar baca ye".. Past tu sepanjang perjalanan ke rumah pengasuh dia duk tengok gambar dlm buku tu sambil sebut kuat2 benda yg dia nampak dlm buku tu... Ikhlas maintain relax...haha.... Smp rumah pengasuh terus sofia ckp.." mama simpan la..nant una koyak"..una ni ank pengasuh..saya pun ok je la....lepas peluk cium ank2 terus sepantas kilat ke sekolah..




Ni la buku sofia dpt semlm..buku b.melayu...suka bukan min...


Selepas parking kereta, saya pun ambil la beg sofia sbb nak tengok kandungan buku yg dia dpt tu...tp sekali saya nampak buku ni...



Communication book???

Communication book...dlm hati, apalah yg sofia tulis dlm buku ni..tak sabar nak tengok..alih2 bukak nampak ni...




Ooo..ni kira buku pemberitahuan pada ibu bapa kot...so apa2 info dr sekolah dia akan letak dlm buku tu..ye gak..budak2 ni kalau bagi kertas mesti ada yg buang or koyak...kalau letak dlm buku lain la sikit kan...

Next, saya belek la buku tu nak tengok info apa yg dia letak...





Oo.jadual waktu....baru ckp ngan hasben sehari sebelum ni pasal jadual waktu..tup2 dpt semlm..ntah2 teacher ni skodeng kitaorg kot..hikhik

Disebabkan arahan dlm buku tu suruh ibu bapa kosongkan buku..so saya tanggalkan jadual yg distepler dlm buku tu and letak jadual kat magnet board berdepan dengan breakfast table kitaorg... Senang sikit nak tengok and bagitau sofia..lagipun sofia breakfast mmg kat meja tu sebelum p sekolah..






Ni cerita mlm semlm plak..kitaorg p pasar mlm...time jln2 kat pasar mlm tu sofia tak berhenti duk ulang " up and down..up and down".. Dlm hati..sofia ni, kat pasar mlm pun boleh ingat apa yg dia belajar kat sekolah..saya and hasben senyap je la...bila tengok kitaorg tak bg respon terus dia ckp " mama, abah, up and down" konon2 nak bgtau kitaorg dia dah pandai sebut up and down...so senyum and puji je la pandai....nantkan putus semangat plak dia...alhamdullilah..lagi vocab baru dr sekolah..

Lepas mkn mlm semlm, saya sempat gak ajar dia membaca buku baru dia..nampak mcm dia minat..moga berterusan ye sayang...td p hantar sofia ke sekolah, sempat berckp ngan pengetua tadika dia..saya bgtau berkembangan sofia lepas sekolah ni and tanyer mcm mana sofia di sekolah...pengetua tu kata.. Sofia ok...berminat...time belajar mata pejam celik, pejam celik bagi tumpuan...ish..bg tumpuan ke hairan sofia oi...hehe..pengetua tu kata sofia berckp and pandai bersosial ngan kwn2.. Saya rasa bersosial tu boleh bg A kot kat sofia.. I know u sofia..mesra alam..heheh

2 comments:

  1. sangat excited ye sofia.. bagus bagus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la..harap2 berkekalan la.risau awal2 je..kak dhini pun mesti sama mcm sofia kan..budak baru kenal sekolah la katakan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...