Wednesday 11 September 2013

anak dara saya muntah2...

Salam....

Pening2 lalat saya pagi ni...tak daya nahan ngantuk...tapi kene tahan gak...rutin sebagai suri rumah sebelum p kerja thari tetap kene buat....

Kalut betul saya semlm...sofia tiba2 bgn muntah pukul 12 mlm ..tersembur muntah dia smp kene seluar saya...cepat2 angkat bwk masuk toilet...mula2 ingat dia muntah sbb batuk...so ok lagi la..saya releks2 je...basuh bdn dia dan pakaikan baju lain..kemas2 tempat tdo dia and suruh sofia baring..just letak minyak angin kat perut, dada dan belakang dia. .nampak dia lega saya pun sambung tdo...

Pukul 1 terjaga lagi..sofia menangis and muntah lagi..alahai..dah cuak time ni....dah la urus ank sorang2 mlm ni...cuba bertenang....bwk sofia bersihkan badan..kemudian bg dia mkn ubat tahan muntah....sib baik ubat tu selalu ada dlm simpanan ubat2 saya..past tu sambung tdo lagi...time ni dah rasa si sofia dah keracunan mknan coz dia muntah kueh tiaw yg dia mkn time ptg semlm..org lain semua tak mkn...kesian ank mama ni...hari ni mama masak ye...mknan kedai bukan bersih sgt...

Ingatkan stop kat situ je...rupanya tak..setiap sejam sofia bgn nak muntah..pukul 2 bgn muntah..pukul 3 bgn muntah jugak..yg ni just muntah air..dah kosong perut agaknya..nampak lemah sgt sofia..saya bg dia minum air masak byk2 sbb takut kurang air dlm bdn plak...actually benda ni bukan baru bg saya..dah selalu sgt berlaku..paling teruk ikhlas pun kene sekali..kadang2 tak mkn kat luar pun...virus agaknya...

bila sofia dah boleh tdo, saya plak jadi tak lena..sejam sekali automatik terjaga tengok keadaan ank...syg ank k...harta dunia akhirat...bila ank sakit ngan saya2 terasa sakit...tu yg jadi lemah je pg ni...

jap lagi hasben balik, terus nak bwk sofia p klinik...tak p sekolah lagi la dia hari ni..semlm saya pontengkan sofia sbb sesi fotografi majalah tu..hari ni dia sendiri plak sakit...2 hari mest byk pelajaran tertinggal...tak pe la belajar ngan mama kat rumah ye...yg penting ank mama sihat dulu..cepat sembuh ye sayang...




1 comment:

  1. tol tu kalu anak x chat kite pun jdi xchta kan
    sbar ye
    jemput singgah blog saya
    umielman.blogspot.com
    saya baru follow blog ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...