Thursday 19 September 2013

terseliuh

Salam...

Hari ni nak cerita pengalaman terseliuh...sakit woooo....nanges bila kene...tak kene mmg tak tahu la kan...ni la kejadian terseliuh kaki yg pertama berlaku dlm hidup saya...tu yg nak cerita sgt tu...padahal korang tak heran pun kan..hehe

Ok...kejadian ni berlaku pada 2 sept baru ni...siap ingat tarikh tu...selepas 2 hari buat open house raya..sepatutnya saya kerja hari tu tp ambil cuti coz nak p hantar adik daftar uitm...hantar adik dari pg smp thari gak la...so ptg smp rumah..family saya pun dah nak balik ptg tu jugak..rumah bila ada tetamu mmg tunggang langgang la...tambah2 baru lepas open house...saya biarkan aje....kemas time
tetamu balik je...

So lepas je family saya balik, kami hasben n wife ni terus mula operasi kemas itu ini...ye la..esok dah nak kerja..ptg tu je masa nak kemas bagai...kalau tak kemas mmg tak sempat la..benda pertama saya buat ialah hantar kerusi n meja yg jiran saya pinjamkan..meja tu saya tak angkat la sbb berat...angkat kerusi plastik yg ringan tu je padahal...time nak jln tu, tgn sebelah kanan pegang kerusi, tgn sebelah kiri pegang plastik keropok yg nak bg jiran, pastu mata plak duk tengok ikhlas yg follow kot belakang...tiba2 tersalah step mcm mana ntah jatuh tergolek mcm nangka busuk...sakitnya time tu Allah je yg tahu..hasben yg baru angkat meja terkejut tengok bini dia terduduk depan pagar...dah tak boleh nak jln time tu..slow2 pegang hasben and masuk rumah..kerusi ntah ke mana..keropok pun ntah kemana...ikhlas je yg tak akan lupa..hehe

Masuk je dlm rumah...hasben ambilkan ais and tuam atas kaki saya..katanya nak elak masuk angin...saya yg blur ni ikutkan aje la....dah sakitkan....elok2 dlm setengah jam rasa sakit dah hilang..bila hilang apa lagi...sambung kemas plak la...settle semua saya pun naik la atas rumah sbb nak bersiap utk solat maghrib plak...lepas solat dah rasa mcm denyut sikit2..buat selamba je..sbb masih boleh bertahan..dlm masa yg agak singkat, lepas solat isyak, denyut makin kuat...kaki yg terseliuh tu dah tak boleh pijak lantai...sakit yg amat smp nanges tau...nak turun tangga satu hal la plak..rasa nak potong je tangga tu..ko tengok..tangga pun menjadi satu kesalahn time tu...

Dipendekkan cerita...terus p klinik....doktor ckp terseliuh..dia balut kaki....bg ubat tahan sakit n ubat otot..kalau masih bengkak lepas habis ubat kene dtg balik sbb risau ada patah...mlmnya denyut dah hilang tp kaki still lagi tak leh pijak lantai..dpt mc 2 hari...hooray....dlm sakit..haha....org kata lepas surut bengkak kene p urut kaki kan...tp smp sekarang tak p lagi pun...tiap2 mlm lumur minyak panas tp tak hilang lagi rasa sakitnya..korang ada pengalaman? Mcm mana korang buat ek?


1 comment:

  1. Cik hani pergi urut dgn tukang urut traditional..alhandulillah ok

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...